האם שטראוס ניצלה את החשש לסלמונלה כדי לאסוף מידע על לקוחות?

ברשות להגנת הפרטיות החלו בבדיקה בעקבות הצטברות תלונות על כך שהחברה אספה מידע פרטי על הלקוחות במסגרת מבצע הריקול הענק למוצריה
רונן לוי |
מפעל שטראוס, צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

אם לא מספיק הסלמונלה, גם הרשות להגנת הפרטיות ביצעה פיקוח במשרדי חברת שטראוס בעקבות הריקול שביצעה החברה.

זאת, במטרה לבחון האם אופן איסוף המידע, קבלת הסכמת הצרכנים לאיסופו ואופן אבטחתו נעשו בהתאם לחוק הגנת הפרטיות ולתקנות מכוחו.

ממידע שהעבירה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שהתריעה על חשש לפגיעה בציבור בצרכנים ומתלונות נוספות שהגיעו לרשות להגנת הפרטיות ובדיקות עצמאיות שערכה, עלה כי במסגרת הליך הריקול שמבצעת החברה בעקבות פרשת הסלמונלה, היא דורשת מצרכנים המעוניינים לקבל ממנה החזר בגין מוצרים האסורים לצריכה, למסור לה מידע אישי, לרבות מספר ת"ז, וזאת כתנאי לקבלת ההחזר הכספי.

בימים האחרונים פקדו מפקחי הרשות את משרדי החברה, כדי לבדוק את סוגי המידע אותו אוספת החברה במסגרת החזר המוצרים, הסיבות לאיסופו, דרכי אבטחתו והשימושים שנעשים בו.

במסגרת הפיקוח, נבדק האם איסוף המידע, השימוש בו ואבטחתו – נעשים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע).

ניסיון לייצר מאגר מידע?

הרשות הדגישה כי איסוף מידע רגיש לרבות מספרי ת.ז, מהווה מאגר מידע כמשמעותו בחוק וקיימת חובה לרושמו בפנקס מאגרי המידע, ואף חלה על מאגר מסוג זה לכל הפחות רמת אבטחה בינונית בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע).

ממצאי הפיקוח הראשוניים וכן הנחיות מפורטות לשם הגברת עמידתה של החברה בהוראות החוק והתקנות ימסרו לה בהמשך.

יצוין, כי חברת שטראוס משתפת פעולה עם הליך הפיקוח.

ציבור הצרכנים המבקשים לקבל החזר במסגרת הריקול, כי על פי חוק הגנת הפרטיות, כאשר צרכן מתבקש למסור מידע אישי על אודותיו, על מבקש המידע לציין אם חלה על אותו צרכן חובה חוקית למסור את המידע, או שמסירת המידע תלויה ברצונו ובהסכמתו, המטרה אשר לשמה מבוקש המידע ולמי יימסר המידע ומטרות המסירה.

כזכור, במהלך חודש אפריל 2022 התגלה במוצרי שטראוס חיידק הסלמונלה, ובשל כך נאלצה החברה לפרסם ריקול לחלק ממוצריה.

ריקול שהורחב תוך פרק זמן קצר לכלל המוצרים שיוצרו במפעל החברה בנוף הגליל, שהוא המפעל הגדול של החברה לייצור מוצריה ובו מיוצרים כל מוצרי הממתקים והמאפים של החברה.

הצד המשפטי

עקבות ביקורת שערך משרד הבריאות במפעל החברה, נגלתה בפני משרד הבריאות תמונת מצב קשה במיוחד, אשר חייבה את סגירת המפעל למשך שלושה חודשים או לפרק זמן אחר הדרוש לתיקון הליקויים.

על רק האירוע, הוגשו נגד החברה מספר בקשות לתובענות ייצוגיות וכן בקשה של בעל מניות בשטראוס, אורן ראול דה לנגה, לגילוי מסמכיה בשל הטענה כי  "נגרם נזק אדיר לחברה". שכן, לדבריו, נפלו כשלים חמורים בהתנהלות נושאי משרה בשטראוס שהובילו למחדל גדול וסכנה לציבור ועל כן יש לבחון נקיטת צעדים נגדם.


עו"ד שני רופא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות