הוצא צו הפסקה שיפוטי לגן אירועים בפתח תקווה

הפעילות בגני דל וינו תופסק לאחר שבית המשפט קיבל את עמדת המדינה וקבע כי המקום פעל ללא היתר ובניגוד לחוק וכי יש סכנה לציבור בפתיחתו לקהל
רונן לוי |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית משפט השלום קיבל את עמדת המדינה ונתן צו הפסקה שיפוטי לגן אירועים "גני דל וינו" בפתח תקווה, אשר פעל ללא היתר ובניגוד לחוק.

גן אירועים "גני דל וינו" משתרע על שטח של כ-8 דונם ופעל במשך שנים רבות כאמור ללא היתר כדין. במקביל להליך הפלילי שמתנהל בימים אלו נגד בעלי הגן בגין שימוש אסור וחורג במקרקעין, ביקשה המדינה מבית המשפט לתת צו הפסקה שיפוטי לפעילות גן האירועים.

בית המשפט השלום בפתח תקווה קיבל את עמדת המדינה וקבע, כי מדובר בגן אירועים שמתנהל שלא כחוק לאורך שנים רבות מתוך כוונה לגרוף רווחים כלכליים וללא פיקוח הנדרש, וטמון בכך סיכון לציבור הפוקד את גן האירועים חדשות לבקרים.

בהחלטת בית המשפט צוין, כי " במקרה דנן, צו ההפסקה השיפוטי יש בו כדי למנוע המשך סיכון לציבור הפוקד את המקום וכן מתן מסר ממשי לציבור בדבר החובה לשמור על הוראות החוק". בית המשפט הורה על הפסקת פעילותו של גן האירועים ואסר על בעלי הגן או מי מטעמם להמשיך לנהל את הגן. הצו ייכנס לתוקפו בתוך 90 יום.

ביהמ"ש: עד סוף עונת הרחצה יפונו המסעדות בחוף הים בראשל"צ

השבוע פורסם כי הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופטת חנה קיציס, דחה את הערעור שהוגש כנגד פסק הדין לפינוי בעלי העסקים מהמסעדות הממוקמות בחוף הים בראשון לציון והורה על פינויים עד סוף עונת הרחצה הקרובה. על פי החלטת בית המשפט המחוזי מרכז, בעלי העסקים יפנו את המתחם עד לתאריך ה-31 באוקטובר השנה. "אין נימוק שיצדיק את עניינם של המערערים על פני עניינו של הציבור הרחב, הזכאי לגישה חופשית לחוף הים. אין גם נימוק שיצדיק להעדיף את המערערים על פני אדם אחר המבקש לקיים במקום עסק, ואין גם מקור שבדין למנוע התמודדות בין כלל המעוניינים באמצעות מכרז כדין", לשון ההחלטה.

הערעור הוגש על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון, לקבל תביעות הפינוי. בפסק הדין שדחה את הערעור קבע בית המשפט המחוזי כי "המבנים נושא הערעור סמוכים לחוף הים. לטענת המערערים הם נבנו על פי היתר כדין, אלא שאין בהיתר הנטען משום מענה לכך שקיומם כיום עומד בניגוד לתוכניות שבתוקף. גם על פי תכנית בניין עיר שבהכנה, המבנים מיועדים להריסה".

השופטים הדגישו כי "אין נימוק שיצדיק את עניינם של המערערים על פני עניינו של הציבור הרחב, הזכאי לגישה חופשית לחוף הים. אין גם נימוק שיצדיק להעדיף את המערערים על פני אדם אחר המבקש לקיים במקום עסק, ואין גם מקור שבדין למנוע התמודדות בין כלל המעוניינים באמצעות מכרז כדין". בנסיבות העניין, דחה בית המשפט את מועד פינוי המסעדות עד ל-31 באוקטובר השנה.

_____________________________________

עו"ד יעל מנדלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות