בגלל חובות מס – 9 רכבי יוקרה עוקלו בכפרים בצפון

במשטרה וברשות המסים ממשיכים להגביר את האכיפה בתחום הכלכלי כחלק מהמאבק בפשיעה הגוברת בחברה הערבית ובמטרה לחזק את המשילות וההרתעה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

רשות המסים והמשטרה פעלו נגד יעדי משטרה החייבים במס בכפר קרע, ערה, וערערה; 9 רכבי יוקרה נתפסו ועוקלו. פעילות הכוחות נעשתה במסגרת המאבק של רשות המסים ומשטרת ישראל בפשיעה הגוברת בחברה הערבית ומתוך מטרה לחזק את המשילות וההרתעה. השבוע פעלו אנשי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ברשות המסים (הוצל"פ), אנשי מחלקת האכיפה במע"מ חדרה ובשיתוף עם שוטרי מחוז חוף בכפר קרע, ערה וערערה בגביית חובות עבור משרדי מע"מ חדרה ופקיד שומה חדרה.

לפעילות קדמו הכנה ואיסוף מודיעיני לאיתור סרבני מס על ידי עובדי מחלקת האכיפה במע"מ חדרה, לרבות חייבי מס שהם גם יעדים של המשטרה על רקע עבירות מתחומים אחרים. היקף החובות הכולל שבו טיפלו אנשי ההוצאה לפועל במסגרת פעילות זו מסתכם ב-4.9 מיליון שקל למע"מ ועוד 3.3 מיליון שקל למס הכנסה. הפעילות נערכה במסגרת מבצע מע"מ רבעוני אשר כלל פעילויות גבייה ואכיפה ברחבי הארץ.

בפעילות השתתפו, בנוסף לעובדי רשות המסים, שני צוותי מג"ב, ניידת סיור של המשטרה ושלושה גררים ששימשו לתפיסה ועיקול של רכבי יוקרה. בסך הכל נתפסו ועוקלו 9 רכבי יוקרה, כולם בבעלותם של חייבים למע"מ, ששניים מתוכם גם צברו חובות למס הכנסה.

רשות המסים ומשטרת ישראל ימשיכו להגביר את האכיפה בתחום הפשיעה הכלכלית, כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית, במטרה לחשוף ולמוטט את התשתית הכלכלית של מחוללי הפשיעה הפוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים.‏

מבצע אכיפה ברשות המסים: "מה הבעיה? שמתי את הכסף בכיס"

רשות המסים ערכה לאחרונה מבצע מע"מ ארצי נרחב, כחלק מהגברת הפעילות שלה במאבק בהון השחור ובסרבני המס. המבצע נערך על ידי משרדי מע"מ השונים ברחבי הארץ בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת הגבייה, יחידות ניהול הספרים ומשטרת ישראל, ובמסגרתו טופלו כ-2,200 עוסקים שצברו חובות למע"מ, נגבו מעל 180 מיליון שקלים, ועוקלו 135 רכבים.

המבצע כלל פעילות גבייה כנגד חייבים מכלל הענפים, לצד פעילות ביקורת ממוקדת לאיתור מעלימי מס בענף המסחר במצברים ובצמיגים לרכב ובענף שטיפת המכוניות.

לצד פעולות הגבייה נערכו גם ביקורות בקרב 169 עוסקים בענף המסחר במצברים ובצמיגים, ובענף שטיפת המכוניות. כך לדוגמא, הגיעו מבקרי החשבונות לחנות למכירת חלקי חילוף ומצברים לרכב באזור עכו, שם נמצאה קופה רושמת אשר לא הייתה פעילה. כשנשאל העוסק היכן נמצאים כספי המזומן שהתקבלו עבור מכירת הסחורה, ענה: "מה הבעיה? הכל בכיס" והוציא מכיסו את המזומנים. בעקבות הביקורת ספרי העוסק ייפסלו.

בביקורת אחרת, בעסק למכירת צמיגים לרכבים בטייבה עלה במהלך בדיקת הקופה וחשבון הבנק כי העוסק לא הנפיק חשבוניות על סך 65 אלף שקלים בגין שיקים והעברות בנקאיות שהתקבלו. בעקבות הממצאים תבוצע לעוסק ביקורת מקיפה.

____________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות