תושב י-ם נאשם: הוציא במרמה חצי מיליון שקל מפקיד הבנק

הנאשם, בן 55, נאשם כי שידל את העובד לרכוש דירות במחירים זולים בשטחי הרש"פ תוך מצג שווא כי הוא קשור בפרויקט וכך קיבל לידיו מאות אלפי שקלים
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום נגד תושב העיר בן 55, בגין קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה, זאת לאחר שהוציא במרמה כחצי מיליון שקלים מפקיד הבנק שלו.

בשנת 2008 לערך, הכיר המתלונן במסגרת עבודתו כפקיד בסניף בנק דיסקונט בירושלים, את הנאשם שניהל במקום את חשבונו ומאז התפתחו ביניהם יחסי חברות קרובה שנמשכו למעלה מעשור.

על רקע קשרי חברות אלו, כך עולה מכתב האישום, הציג הנאשם למתלונן בתחילת שנת 2017, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, מצג שווא לפיו הוא משמש כמודד הרשמי של פרויקט העיר רוואבי ברשות הפלסטינית וכי מקבל מספר דירות בפרויקט כשכר עבור עבודתו. הנאשם הציע למתלונן לקנות 3 דירות בפרויקט בעלות מופחתת בסך כולל של 503 אלף שקלים, מאחר ולטענתו אינו יכול לרשום את הדירות על שמו כי מצויות בשטחי הרשות הפלסטינית.

עוד טען הנאשם בפני המתלונן בכזב, כי המדידות שביצע חסכו לפרויקט מיליוני דולרים ולכן קיבל את הדירות כשכר במחיר מופחת. הנאשם עשה כן במטרה לקבל מהמתלונן כספים שלא כדין בשל קשייו הכלכליים באותה העת.

הצעת עבודה מפתה

לאור מצג השווא, בשילוב האמון וקשרי החברות בין המתלונן לנאשם, העביר המתלונן לנאשם סכומי כסף במזומן מחשבון הבנק שלו בבנק דיסקונט בסך כולל של 395 אלף שקלים בתקופה שבין חודש יולי 2017 עד לחודש יולי 2018 עבור רכישת הדירות בפרויקט. סכום של 25 אלף שקלים מתוך הסכום העביר המתלונן לנאשם במהלך התקופה, לאחר שהנאשם טען בפני המתלונן בכזב כי הוא זקוק ל-25 אלף שקלים כדי לשלם שכר לעובדי הפרויקט והמתלונן העביר לו סכום זה במזומן כחלק מהסכום ששילם עבור הפרויקט.

במועד נוסף במהלך התקופה, הציג הנאשם למתלונן בכזב שיק ערבות של הנאשם המיועד לחברת ראוובי וטען כי זקוק ל-60 אלף שקלים נוספים במזומן על מנת לשלם את הערבות עליה התחייב בפני חברת ראוובי שלא יעזוב את עבודתו בפרויקט ויתחמק מהעסקה, כל זאת על מנת לקבל כספים נוספים מהמתלונן.

לקראת סוף שנת 2017, הציג השוב נאשם בכזב בפני המתלונן כי מנהל קניון מלחה בירושלים, חבר טוב שלו, מחפש סגן מנהל לקניון והנאשם הציע לו את המתלונן לתפקיד אם ירצה בכך. עוד סיפר הנאשם למתלונן בכזב כי אדם שמשמש רואה חשבון של קבוצת עזריאלי שוחח איתו בזמן שביצע עבורו עבודות מדידה ואמר לו כי שמו של המתלונן כבר מקודד במערכת הנהלת החשבונות של החברה כעובד שצריך להתחיל לעבוד בחברה.

בעקבות מצג השווא, בין שיקולים נוספים, התפטר המתלונן מעבודתו בבנק. שנה לאחר מכן פנה הנאשם שוב למתלונן והציע לו במסגרת מצג השווא לפיו הוא המודד של פרויקט רוואבי, קניית מגרש בבית צפפה בפרויקט נוסף שלהם, במחיר מוזל של 800-900 אלף שקלים.

_____________________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות