4.5 שנות מאסר לעורכת דין שגנבה 1.2 מיליון שקל

אבלינה הדסה פלד הורשעה ע"פ הודאתה בגניבת כספי ביטוח שהועברו ללקוחותיה ב-5 הזדמנויות שונות. במסגרת הסדר טיעון היא תשלם 622 אלף שקל פיצויים
רונן לוי |
אילוסטרציה

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, בני שגיא, גזר 4.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצויים בגובה 622 אלף שקלים על אבלינה הדסה פלד, שהורשעה על פי הודאתה בגניבה של כ 1.2 מיליון שקלים מכספי פיצויים שהועברו ללקוחותיה. "לא מדובר ב'עוקץ' חברות עתירות ממון או בגניבת סכומי כסף זניחים מאנשים אמידים", כתב השופט שגיא במסגרת גזר הדין, "אלא בגזילת כספי פיצויים שנועדו לאפשר לקורבנות העבירה לממון טיפולים רפואיים ורגשיים על מנת להיטיב את מצבם בעקבות האירוע הקשה אותו חוו על בשרם או באמצעות פגיעה בבני משפחתם".

מכתב האישום עלה כי הנאשמת, ששימשה כעו"ד וניהלה משרד בתחום הנזיקין, גנבה בחמש הזדמנויות שונות, 1.2 מיליון שקלים מתוך כספי פיצויים שהגיעו ללקוחותיה מחברות הביטוח ועשתה בהם שימוש אישי. כך לדוגמא, באחד מהמקרים חתמה הנאשמת בשם אחד מלקוחותיה על הסדר פשרה בסך של כ-360 אלף שקלים, הנאשמת כלל לא ידעה את לקוחה על הסדר הפשרה וגנבה את מלוא סכום ההסדר.

"גנבה את כבשת הרש"

רק מספר שנים לאחר מכן, כך על פי כתב האישום, עת פנה הלקוח לבית המשפט התברר לו כי הנאשמת הגיעה להסדר פשרה בעניינו. במקרה אחר טענה הנאשמת בפני הלקוחה כי את כספי הפיצויים, אשר נפסקו לטובת בנה הקטין, ניתן יהיה להעביר עת יגיע הקטין לגיל 18. כאשר פנתה הלקוחה לקבל את הכספים התברר כי לאורך השנים הנאשמת גנבה כ-780 אלף שקל מתוך כספי הפיצויים.

"במקרה דנן לא מדובר ב'עוקץ' חברות עתירות ממון או בגניבת סכומי כסף זניחים מאנשים אמידים", כתב השופט שגיא במסגרת גזר הדין, "אלא בגזילת כספי פיצויים שנועדו לאפשר לקורבנות העבירה לממון טיפולים רפואיים ורגשיים על מנת להיטיב את מצבם בעקבות האירוע הקשה אותו חוו על בשרם או באמצעות פגיעה בבני משפחתם (…) גניבה מהסוג האמור, שהיא בבחינת 'כבשת הרש' פוגעת פגיעה קשה יותר בערכים המוגנים, ובעלת משמעות לא מבוטלת בקביעת מתחם העונש ההולם".

השופט שגיא גזר על אבילנה הדסה פלד 54 חודשי מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 622 אלף שקלים לנפגעי העבירה.

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

____________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות