עונש קל לנהג הסעות שגרם למותו של נוסע בתאונה

אביעזרי זליג גיברשטיין הורשע באחריות למותו של צעיר אותו הסיע לחגיגות הרשב"י במירון ב-2018. ביהמ"ש קבע כי נהג ללא רישיון וברשלנותו סטה מהדרך ורכבו התהפך
נעמה כהן |
תיעוד: פסול נהיגה יצא מתחת המשטרה ועלה על הרכב
נהג אוטובוס, ארכיון

שופט בית המשפט השלום לתעבורה בבת ים, ישראל ויטלסון, גזר עונש קל, של 12 חודשי מאסר בפועל בלבד על אביעזרי זליג גיברשטיין שהורשע בגרם מוות ברשלנות, נהיגה ברכב ברשלנות, נהיגה ללא רישיון ועוד. זאת לאחר שהנאשם התהפך עם רכב, בו נהג ללא רישיון וביטוח וגרם למותו של אחד הנוסעים ברכב. בית המשפט גזר על הנאשם גם מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה וקנס בגובה 10 אלף שקלים.

במהלך שנת 2018, קיבל הנאשם רכב בן 7 מקומות, ללא ביטוח וללא שיש לנאשם רישיון נהיגה בתוקף. בשעות הערב המאוחרת אסף הנאשם מספר נוסעים מבני ברק וטבריה לכיוון חגיגות הרשב"י שהתקיימו בהר מירון, בדרכו חזרה מהחגיגות סטה הרכב, עלה על מעקה בטיחות והתהפך אל עבר תעלה בצד הדרך. כתוצאה מההתהפכות נהרג אחד מנוסעי הרכב, אשר לא היה חגור בחגורת בטיחות.

במסגרת ניהול ההליך ציינה נציגת הפרקליטות שניהלה את התיק כי הנאשם פגע בערך המוגן של קדושת החיים במידה הגבוהה ביותר, בחור צעיר, בן 19 נפטר בטרם עת בשל רשלנותו. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות כי יש לגזור על הנאשם מאסר בפועל, וגזר על הנאשם 12 חודשי מאסר בפועל; מאסר על תנאי; 10 שנות פסילה של רישיון נהיגה מיום שחרורו ממאסר וקנס בגובה 10 אלף שקלים.

תושב אום אל פאחם נאשם בגרימת מותו ברשלנות של רוכב אופנוע

בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט לתעבורה בבת ים כתב אישום כנגד מוחמד מחאג'נה, בן 26 מאום אל פאחם, בגין גרימת מוות ברשלנות של רוכב אופנוע סמוך למחלף הסירה. על פי האישום, בנהיגתו הרשלנית גרם הנאשם למותו של רוכב האופנוע עופר קרוגמן ז"ל, מתנדב מד"א שנפצע אנושות בתאונה ונפטר לאחר מכן בבית החולים. בפרקליטות מבקשים לפסול את רישיונו של הנאשם עד תום ההליכים ובבקשה שהגישו לבית המשפט ציינו כי "המשך נהיגתו מהווה סכנה לציבור" וכי מחאג'נה "אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".

על פי כתב האישום, בחודש פברואר האחרון נהג הנאשם בנתיב תחבורה ציבורית בסמוך למחלף הסירה, במהלך נסיעתו הבחין הנאשם שכלי הרכב הנוסע לפניו האט ואותת ימינה. בתגובה לכך, סטה הנאשם שמאלה בפתאומיות והמשיך בסטייה חדה אל הנתיב השמאלי ביותר בכביש, בלא שהוא הביט כלל במראת הצד ותוך שהוא חוסם את נתיב נסיעתו של המנוח, אשר באותה העת רכב על אופנועו.

כתוצאה מהחסימה התנגש המנוח ברכבו של הנאשם, הוטל מעל האופנוע והוטח אל אספלט הכביש. במקביל, נהדף האופנוע לעבר מעקה הביטחון שמשמאל לכביש, עד לעצירתו המוחלטת בין נתיבי הכביש. כתוצאה מהתאונה נגרמו למנוח חבלות קשות והוא פונה במצב אנוש לבית החולים, שם נקבע מותו.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ישראל ויטלסון

____________________________________________________

עו"ד עמי מלול

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות