ביהמ"ש על יהודי שביקש לעלות להר הבית: "לא מגיע לידי עבירה"

המשטרה ביקשה להרחיק את האיש מהעיר העתיקה, אך ספגה ביקורת על התנהלותה בביהמ"ש. בא כוחו של החשוד, מטעם ארגון חוננו: "זה היה ניסיון ענישה ליהודים"
דניאל בן חמו |
יהודי מתפלל סמוך להר הבית (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה(. צילום: הדס פורוש, פלאש 90

סגן נשיא ביהמ"ש השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה להרחיק יהודי מהעיר העתיקה, ומתח ביקורת על התנהלותה. במשטרה אמרו כי היהודי ניסה להיכנס להר הבית ובכך הפר את הסדר הציבורי, אולם השופט פסק כי "עוצמת החשד נראית נמוכה". עו"ד נתי רום מטעם חוננו "מדובר בניסיון להעניש יהודים, אירוע מקומם. שמחים שביהמ"ש דחה בפה מלא את בקשות המשטרה".

המשטרה עצרה צעיר יהודי שניסה להיכנס להר הבית דרך אחד השערים בעיר העתיקה בירושלים. הצעיר הובא בפני סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, בבקשה לשחררו בערבות ולהרחיקו מהעיר העתיקה למשך חודשיים, בטענה כי הפר את הסדר הציבורי. סגן הנשיא דחה את בקשת המשטרה לחלוטין ומתח ביקורת על התנהלותה.

בפרוטוקול הדיון שהתקיים השבוע נכתב כי הצעיר הגיע לאחד משערי הר הבית בניסיון להיכנס למקום. השוטר הסביר לו שמדובר בשער למוסלמים בלבד, ובתגובה השיב הצעיר כי הוא מוסלמי. בהמשך מצאו השוטרים את תעודת הזהות של הצעיר שהיתה עליו, ועצרו אותו.

המשטרה ביקשה – הרחקה מהעיר העתיקה

כשהובא הצעיר היהודי בפני בית המשפט טענה המשטרה כי נובעת ממנו מסוכנות וביקשה להרחיקו מהעיר העתיקה לחודשיים.

עו"ד נתי רום שייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו ציין בדיון כי מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, והוסיף "חוק המקומות הקדושים קובע בדיוק הפוך ממה שהורה השוטר במקום. לא רק שמרשי לא עבר עבירה, אלא שמשטרת ישראל עברה עבירה ופגעה בזכויות היסוד שלו".

השופט החליט לדחות את בקשת המשטרה. בהחלטתו כתב "עיינתי בחומר החקירה ועוצמת החשד נראית נמוכה. מהחומר עולה כי המשיב הזדהה כאשר התבקש לעשות כן, וגם אם הביע מחאה בפני השוטר על הגבלת הכניסה לשטח אל אקצא, ספק אם הדבר עולה כדי עבירה".

עו"ד נתי רום שייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו מסר: "המציאות שבה 9 שערים בהר הבית מאפשרים כניסה רק לבני גזע העם הערבי הינה גזענית ומנוגדת לחוקי יסוד במדינת ישראל, ופוגעת קשות בזכויות האדם ובריבונות בירושלים. היא אף מנוגדת לחלוטין לחוק המקומות הקדושים ולהצהרתם של מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים, שאמרו שיאפשרו חופש גישה וחופש פולחן בהר לבני כל הדתות".

עוד הוסיף עו"ד רום כי "לצערנו, בני הדת היהודית מופלים לרעה בירושלים. מרשי לא רק שלא עבר על החוק, אלא המשטרה פגעה בזכויותיו היסודיות ביותר, ועצרה אותו במעצר שווא. בנוסף היא ניסתה להרחיקו למשך חודשיים מהעיר העתיקה, דבר המראה כאלף עדים כי מדובר בניסיון להעניש יהודים. מדובר באירוע מקומם שאנחנו שמחים שבית המשפט דחה בפה מלא את בקשות המשטרה".

_________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות