קנס של 15 אלף שקל על הטעיה במחיר הדלק

ביהמ"ש בב"ש גזר את העונש על בעלי תחנת הדלק בצומת תל שוקת לאחר שקבע כי הטעו צרכנים כשהציגו שלט ועליו מחיר נמוך מהמחיר שנגבה בפועל
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

בית משפט השלום בבאר שבע, הטיל קנס בגובה של 15 אלף שקלים הוטל על תחנת התדלוק "דלק תל שוקת" זאת בשל הטעיית צרכני הדלק במכירת דלקים. בנוסף, הטיל ביהמ"ש קנס על תנאי בגובה של 30 אלף שקלים במקרה של ביצוע עבירה דומה. את המקרה גילו מפקחים של מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, שם מזכירים לציבור הנהגים להשוות מחירים ולבחון את המחיר הנגבה בתחנה אל מול המחיר המרבי המותר בפיקוח המפורסם בכל חודש לציבור.

תחנת התדלוק בצומת תל שוקת הואשמה בשני סעיפים: הצבת שלט חיצוני המציג מחיר דלק הנמוך מהמחיר הנגבה בפועל ואי הצבת שילוט פנימי של מחירים בתוך התחנה. התחנה מכרה בנזין במחיר העולה ב-9 אגורות על המחיר שהוצג בשלט מחוץ לתחנה, שעמד על 6.04 שקלים לליטר בנזין.

קריאה לציבור: "להשוות מחירים"

כמו כן, על גבי השלט מחוץ לתחנה פורסם כי מחיר הסולר הוא 6.93 שקלים לליטר סולר, כשבפועל נגבה סכום גבוה יותר ב-18 אגורות. נציג תחנת הדלק הודה בפני בית המשפט באשמה המיוחסת לבעלי התחנה, שנקנס, כאמור, ב-15 אלף שקלים. כמו כן, הטיל בית המשפט על התחנה קנס על תנאי בגובה של 30 אלף שקלים במקרה של ביצוע עבירה דומה בשנתיים הקרובות.

את המקרה גילו מפקחים של מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה במסגרת פעילות שוטפת בשנת 2021 ולאור הממצאים, נפתחה חקירה והוגש כתב אישום נגד התחנה ובעליה.

במנהל הדלק והגז מציינים כי הם ממשיכים בכל העת לערוך ביקורות בשטח, הן לאיכות מוצרי הדלק בתחנה והן למחיר המרבי המותר לגבייה, לטובת ציבור הנהגים במדינת ישראל. במשרד מזכירים לציבור הנהגים להשוות מחירים ולבחון את המחיר הנגבה בתחנה אל מול המחיר המרבי המותר בפיקוח המפורסם בכל חודש לציבור.

____________________________________________

קורוליה חגאג – משרד עורכי דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות