3 שנות מאסר לנאשם שייבא לישראל 20 ליטר של סם האונס

ביהמ"ש המחוז בי-ם קיבל את הסדר הטיעון בעניינו של רותם פריד וקבע כי הינו סוחר סמים. השופטת תמר בר-אשר: "עבירות עם פוטנציאל נזק חמור מאוד"
אייל חן |
המזוודה הגיעה לאחר שבוע. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בר-אשר, גזרה על רותם פריד שהורשע, לפי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של ייבוא סם מסוכן, שלוש שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס כספי ופסילת רישיון נהיגה. כמו כן נקבע כי הנאשם הינו סוחר סמים. "מדובר בעבירה בעלת פוטנציאל נזק חמור מאוד, הרבה מעבר לנזק הרב הטמון בעצם השימוש בסוגי סמים אחרים שנאסרו בחוק", כתבה השופטת בגזר הדין. "אופן התנהלות הנאשם, אשר פעל להסתרת העבירות בתחכום רב, מצביעים על כך שהוא הבין היטב את מעשיו ואת הפסול שבהם וממילא הוא יכול היה להימנע מכך".

על פי כתב האישום המתוקן, מאז חודש אוגוסט 2020 ועד מעצרו של הנאשם כשנה לאחר מכן הוא פעל לייבא לישראל סם מסוג GBL היידוע בכינויו "סם האונס". הנאשם פעל בשיטתיות ובתחכום, תוך שימוש בשמות בדויים, באמצעות מכשיר טלפון בתשלום מראש, אשר אינם מאפשרים התחקות אחר בעליהם ותוך שימוש בכתובות שונות, לרבות שימוש בבני משפחתו. הנאשם ייבא לישראל סמים בעשר הזדמנויות שונות בנפח כולל של 20.87 ליטר לפחות.

פעל בתחכום

בשלב הטיעונים לעונש הדגישה הפרקליטות כי חומרת העבירות נובעת מפרק הזמן הממושך שבמהלכו נעברו העבירות, תוך תחכום רב אשר כלל הסוואת החבילות כחומרי ניקוי, שימוש בפרטי בני משפחתו של הנאשם ובכתובות ובשמות בדויים לשם קבלת הסם וכן שימוש במכשירי טלפון המונעים אפשרות איתור של המשתמש בהם.

בנוסף, עמדה הפרקליטות על הנזק הרב שצפוי היה להיגרם מהסם שהנאשם ייבא, "בהתחשב במאות מנות הסמים שניתן היה לייצר מכל ליטר של סם ובעוד כל מנה עלולה להחריב חיים שלמים". הפרקליטות עתרה לקבוע בעניינו של הנאשם מתחם עונש הולם בין שלוש לשש שנות בפועל ולגזור עליו ארבע שנות מאסר.

השופטת בר-אשר קבעה בגזר הדין כי "מדובר בעבירה בעלת פוטנציאל נזק חמור מאוד, הרבה מעבר לנזק הרב הטמון בעצם השימוש בסוגי סמים אחרים שנאסרו בחוק".

"אופן התנהלות הנאשם", כתבה עוד השופטת בגזר הדין, "אשר פעל להסתרת העבירות בתחכום רב, מצביעים על כך שהוא הבין היטב את מעשיו ואת הפסול שבהם וממילא הוא יכול היה להימנע מכך".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת תמר בר-אשר

_____________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות