השייח' עיסמאת חמורי נאשם בקריאה לאלימות ולטרור

על פי הנטען בכתב האישום איש הדת נאם ברחבת הר הבית כי "מי שרוצה לשחרר את מסגד אל-אקצא יוכל לשחרר אותו רק בנשק, בכוח ובאיחוד המדינות המוסלמים"
דניאל בן חמו |
דגלי פלסטין במסגד אל אקצא בחודש מאי אשתקד. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום נגד תושב העיר, עיסמאת חמורי, בן 56 וזאת כי במהלך נאומו ברחבת הר הבית קרא קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק. על פי האישום, קרא איש הדת לשחרר את מסגד אל-אקצא ואמר כי "מי שרוצה לשחרר אותו לא יוכל אלא רק בנשק וכוח ובאיחוד המדינות המוסלמים" עוד טען בנאומו כי "אין מנוס אלא לאחד את מדינות האסלאם והנחישות בשחרור מסגד אל-אקצא". הפרקליטות מבקשת לעצור את השייח' עד לתום ההליכים נגדו וזאת בשל מסוכנותו. "מעשי המשיב ואחרים שנהגו כמותו תורמים בהכרח לליבוי המתח והשלכותיו במועד רגיש ובנסיבות שיש בהן להגביר את הסכנה לשלום הציבור ובטחונו", נכתב לבית המשפט.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים, התאספו כ-200 צעירים ברחבת הר הבית בסמוך לכיפת הסלע, כשחלקם מניפים דגלים ירוקים וקוראים "אללה אכבר". הנאשם, המוכר כשייח, מתפלל בקביעות בהר הבית ובעבר נאם רבות במסגד אל-אקצא, החל לנאום בפני הקהל במשך כ-10 דקות. במהלך נאומו של הנאשם ובתמיכה לדבריו, המאזינים קראו קריאות "אללה אכבר" וכן בשמו של מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס.

"הטוב יחזור למסגד"

במהלך נאומו אמר הנאשם, בין היתר, את הדברים הבאים: "אנחנו אומרים לאחינו בעזה ובפלסטין ובכל מקום את דברי אללה אל תסמכו על אלה שקיפחו ואחזו בגיהינום, ומי שרוצה לשחרר את מסגד אל-אקצא לא יוכל לשחרר אותו אלא רק בנשק וכוח ובאיחוד המדינות המוסלמים. אין מנוס אלא לאחד את מדינות האסלאם והנחישות בשחרור מסגד אל-אקצא. דבר זה אינו בלתי אפשרי בפני אללה. הטוב התחיל במסגד אל-אקצא והטוב יחזור למסגד אל-אקצא". הנאשם צולם במהלך נאומו ושודר ביישומון ה"טיקטוק".

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נכתב בין היתר כי "מסוכנותו של המשיב מוגברת בתקופה זו ובשים לב למתח הקיים באופן מוגבר בעת האחרונה הבאה לידי ביטוי בפיגועי טרור ברחבי הארץ, ובהתפרעויות חמורות החוזרות ונשנות בירושלים וסביבתה, חלקם התרחשו אף לאחר נאומו של המשיב, בין היתר במתחם הר הבית".

"מעשי המשיב ואחרים שנהגו כמותו", נכתב עוד לבית המשפט, "תורמים בהכרח לליבוי המתח והשלכותיו במועד רגיש ובנסיבות שיש בהן להגביר את הסכנה לשלום הציבור ובטחונו".

_____________________________________________

עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות