הפרות הסדר במהלך הרמדאן: כתבי אישום נגד 8 מתפרעים

הנאשמים, בהם קטינים, עומדים לדין על הפרות סדר באזורים הנפיצים בירושלים במהלך החודש האחרון ונטען כי בין היתר ידו אבנים ובקבוקי שתייה אל עבר כוחות הביטחון
דניאל בן חמו |
המהומות בשער שכם על רקע חודש רמדאן. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים הוגשו חמישה כתבי אישום נגד שמונה נאשמים, חלקם קטינים, בגין השתתפות באירועי הפרות סדר, זריקות אבנים וחפצים לעבר כוחות הביטחון ואזרחים במהלך חודש הרמדאן. כתבי אישום נגד לית לדאויה ומחמד עוקי, 19, ושלושה קטינים כבני 16-17, תושבי ירושלים, וזאת לאחר שיידו אבנים וחפצים לעבר שוטרים באזור העיר העתיקה בירושלים.

על פי כתבי האישום, לפני כשבועיים ארעה התפרעות המונית בשכונת באב אלחוטה. במסגרת ההתפרעות, עשרות מתפרעים רעולי פנים, ובהם הנאשמים, עמדו על גגות מבנים ותקפו שוטרים שעמדו ברחוב תחתם. התקיפות בוצעו בדרך של יריית זיקוקים ויידוי אבנים מאסיבי לעבר השוטרים. בשלב מסוים, כאשר הגיע כוח משטרתי נוסף לאירוע, נכנסו הנאשמים לבית סמוך והורידו את רעלות הפנים וחולצותיהם על מנת לשבש את זיהוים.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של התפרעות, ניסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, מעשה פזיזות ורשלנות, הפרעה לשוטר ושיבוש מהלכי משפט. כתב אישום נגד קטין, 17, תושב ירושלים, וזאת לאחר שיידה אבנים לעבר משפחה, בעלת חזות יהודית דתית, שהגיעה לביקור בכותל.

על פי כתב האישום, לפני כשבוע ביקרה המשפחה בכותל הדרומי הגן הארכיאולוגי, אז יידה הנאשם אבנים לעברם. אם המשפחה זיהתה את האבנים וקריאות "אללה אכבר" ו"ג'יהאד" שצעק אחד הנוכחים לעברם וברחה עם בתה מהאזור. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון תקיפה ממניע גזעני.

בקשה למעצר עד תום ההליכים

כתב אישום נגד סאמי אבו סביתאן, 22, תושב תל שבע, וזאת לאחר שיידה בקבוק שתייה לעבר כוחות הביטחון באזור שער שכם. על פי כתב האישום, לפני כשבוע התקהלו עשרות צעירים באזור שער שכם בירושלים, וביניהם הנאשם. בשלב מסוים נעצר אחד המתקהלים על ידי כוחות ביטחון, אז יידה הנאשם בקבוק שתייה מלא לעבר כוחות הביטחון שעלו במדרגות. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר.

כתב אישום נגד קטין, 17, תושב ירושלים, וזאת לאחר שיידה בקבוק שתייה לעבר כוחות הביטחון באזור שער שכם ופגע בידו של אחד השוטרים. על פי כתב האישום, לפני כשבוע התקהלו עשרות צעירים באזור שער שכם בירושלים, וביניהם הנאשם. אז יידה הנאשם בקבוק שתייה לעבר עמדה בה עמדו באותה העת שוטרים. הבקבוק פגע בידו של אחד השוטרים. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

___________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות