חלם: סוכנות הביטוח שינתה את הפוליסה – העמיתה נותרה ללא פיצוי

חברת מנורה מבטחים דחתה בקשת האישה לקבלת כספים, אף שלא היא זו שהחליטה לשנות ייעוד הקרן. ביהמ"ש הורה על חידוש הפעילות שיאפשר קבלת דמי ביטוח עבור מחלתה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

חברת מנורה מבטחים דחתה את בקשת האישה לקבלת כספים, אף שלא היא זו שהחליטה לשנות את ייעוד הקרן. ביהמ"ש הורה על חידוש הפעילות שיאפשר לה לקבל דמי ביטוח עבור מחלתה

שופטת בית הדין האזורי לעבודה ת"א, אירית הרמל הורתה כי קרן פנסיה תחדש את פעילותה של התובעת כעמיתה פעילה. זאת, למרות הוראת העברתם של ההפרשות הפנסיוניות על ידי סוכנות הביטוח וחרף העברה זו, זכאית התובעת להיחשב עמיתה פעילה בקרן הפנסיה, מה שעשוי לזכותה בביטוח נכות בשל מחלתה.

על פי התביעה, הפרשות פנסיוניות שהופקדו לטובת התובעת בקרן פנסיה עבור תגמולים ופיצויים, נמשכו מקרן הפנסיה, הועברו והופקדו רטרואקטיבית בפוליסת ביטוח מנהלים – צוברת פיצויים בלבד, תוך שייעודם שונה לכספי פיצויים. הכול מבלי שניתנה הודעה על כך לתובעת ומבלי שנתבקשה ונתקבלה הסכמתה.

הוראות סוכנות הביטוח – בטלות

בית הדין קבע, כי הוראות סוכנות הביטוח באשר לביטול הפקדות ההפרשות הפנסיוניות של התובעת בקרן הפנסיה מחודש ינואר 2013 ואילך והעברתן לפוליסה – בטלות.

בהתאם לכך, כך לפי פסק הדין, בטלות גם העברות של ההפרשות הפנסיוניות שבוצעו על ידי חברת מנורה מבטחים פנסיה וגמל מקרן הפנסיה לפוליסה.

המשמעות היא כי התובעת הייתה עמיתה פעילה בקרן הפנסיה וגם במועד האירוע המזכה: גילוי מחלתה. "משכך", כתבה השופטת, "החלטת חברת מנורה מבטחים הדוחה את בקשת התובעת לפנסיית נכות בטלה וקרן הפנסיה תחדש את פעילותה של התובעת, כעמיתה פעילה, בהתאם להוראות תקנונה מחודש פברואר 2015, אשר היה בתוקף במועד האירוע המזכה ותדון בבקשתה של התובעת לפנסיית נכות על פי הוראות תקנונה זה".

עוד בנזיקין: שוטר בנתב"ג טוען כי רש"ת "ניסו לתפור לו תיק"

שוטר סיור בנתב"ג הגיש תביעה בסך 560 אלף שקלים נגד רשות שדות התעופה ובכירים ברשות, על כך שניסו לתפור לו תיק משום שחקר חשדות נגדם על התנהלות פלילית כביכול. לטענתו, הנתבעים אספו מידע מפליל לכאורה כנגדו תוך שעשו שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות הקיימות בשדה התעופה וגרמו לו לנזקים כבדים ולפגיעה נפשית. לא הוגש עדיין כתב הגנה.

על פי התביעה, השוטר במרחב נתב"ג, במסגרת עבודתו נחשף לפרשייה שבה הנתבעים, שהם עובדי הרשות, סחטו נהגי מוניות שאינם מורשים ותפסו כספים ללא סמכות וכל זאת על פי התביעה, תוך ניצול פערי הכוחות שיש בינם כפקחי עובדי רשות שדות התעופה, לבין נהגי המוניות הבלתי מורשים שעובדים בתחום רשות שדה התעופה. במשטרה, כך לטענת השוטר התובע, העדיפו לעצום עיניים ולא לבדוק את הסוגייה המטרידה לעומק.

לטענת השוטר, על מנת לנטרל את תחקור התובע בדבר ביצוע עבירות פליליות מצד הנתבעים, הם החלו באיסוף מידע מפליל לכאורה כנגדו, תוך שהם עושים, כך על פי התביעה, שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות הקיימות בשדה התעופה ומשתמשים בכוח האדם המועסק על ידי רשות שדות התעופה.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אירית הרמל

_______________________________________________________

עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות