שוטר בנתב"ג יוצא נגד רש"ת: "ניסו לתפור לי תיק"

בתביעתו טוען השוטר כי בכירים ברשות שדות התעופה ניסו להפלילו לאחר שגילו כי הוא חוקר חשדות על התנהלות פלילית של רשות שדות התעופה: "גרמו לי נזק נפשי כבד"
רונן לוי |
נתב"ג. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שוטר סיור בנתב"ג הגיש תביעה בסך 560 אלף שקלים נגד רשות שדות התעופה ובכירים ברשות, על כך שניסו לתפור לו תיק משום שחקר חשדות נגדם על התנהלות פלילית כביכול. לטענתו, הנתבעים אספו מידע מפליל לכאורה כנגדו תוך שעשו שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות הקיימות בשדה התעופה וגרמו לו לנזקים כבדים ולפגיעה נפשית. לא הוגש עדיין כתב הגנה.

על פי התביעה, השוטר במרחב נתב"ג, במסגרת עבודתו נחשף לפרשייה שבה הנתבעים, שהם עובדי הרשות, סחטו נהגי מוניות שאינם מורשים ותפסו כספים ללא סמכות וכל זאת על פי התביעה, תוך ניצול פערי הכוחות שיש בינם כפקחי עובדי רשות שדות התעופה, לבין נהגי המוניות הבלתי מורשים שעובדים בתחום רשות שדה התעופה. במשטרה, כך לטענת השוטר התובע, העדיפו לעצום עיניים ולא לבדוק את הסוגייה המטרידה לעומק.

לטענת השוטר, על מנת לנטרל את תחקור התובע בדבר ביצוע עבירות פליליות מצד הנתבעים, הם החלו באיסוף מידע מפליל לכאורה כנגדו, תוך שהם עושים, כך על פי התביעה, שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות הקיימות בשדה התעופה ומשתמשים בכוח האדם המועסק על ידי רשות שדות התעופה.

"אספו 'ראיות' מפלילות"

לימים, כך מפורט בתביעה, המידע המפליל לכאורה, שכאמור נאסף על ידי הנתבעים, תורגם ל"ראיות" מפלילות לכאורה כנגד התובע, בדמות סרטונים ערוכים שבהם מופיע התובע ואלו נועדו על מנת לקשור אותו לכאורה לעבירות של הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט. תחילה הנתבעים הגישו למפקד המרחב, נצ״מ יוסף שפרלינג, תלונת שווא כנגד התובע בליווי הסרטונים הערוכים אך מאחר ותלונות כנגד עבירות פליליות של שוטרים מקומם להיבדק במחלקה לחקירת שוטרים, הפנה מפקד המרחב את הנתבעים לגורם הרלוונטי ואלה לטענת התובע, הגישו תלונות כנגדו.

בתביעה צוין, כי בתקופה שלאחר החקירה במח״ש, התובע הפך ללעג וקלס לעיני חבריו לעבודה, מפקדיו ועובדי רשות שדות התעופה הרגיש מושפל וחסר אונים ועל לא עוול בכפו.

פגיעה נפשית

"במהלך תקופה זו", נכתב בתביעה, "התובע סבל ממתח נפשי רב ומצבי רוח משתנים. כשפנה לסיוע מגורמי מקצוע הבין כי הוא סובל מדיכאון ולאחר מכן אובחן מPTSD והוכר כסובל מ-20% נכות בגין הפרעת דחק פוסט-טראומתית".

"עינוי הדין", נכתב עוד, "מהיום שבו נחקר התובע במח״ש ועד ליום שבו נסגר התיק בצורה חד משמעית מחוסר אשמה, גרם לתובע לתסכול עמוק, התקפי חרדה, מצוקה, תחושת רדיפה והחמרה במצבו הנפשי. התובע ההל לטפל תדיר במצבו אצל גורמי מקצוע ולבסוף נקבע כי יש קשר בין האירועים נשוא התובענה לבין ההחמרה במצבו הנפשי".

יש לציין כי תיק מקביל שהתנהל נגד התובע, במדור משמעת של משטרת ישראל, בעקבות החקירה במח״ש, נסגר אף הוא בעילה של אין אשמה.

____________________________________________________

עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות