תושב י-ם נאשם: פעל בשירות חמאס

רשדי אבו רמוז נאשם בביהמ"ש המחוזי בבירה כי העביר כסף וציוד למשפחות אסירים ומחבלים ואף ניסה לגייס אנשים לשורות ארגון הטרור
דניאל בן חמו |
הביעה תמיכה בארגון הטרור. חמאס, ארכיון.

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד רשדי אבו רמוז, 30, וזאת לאחר שקיים קשר עם פעילי חמאס, העביר בהנחייתם כספים וציוד למשפחות אסירים ומשפחות מחבלים וניסה לגייס אדם לפעילות עבור ארגון חמאס. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מתן שירות לארגון טרור ומתן שירות או העמדת אמצעים לארגון טרור. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, במהלך חודש נובמבר 2021 ועד למועד מעצרו של הנאשם, קיבל הנאשם מבאסם אבו סנינה, פעיל חמאס אשר הורשע בגין מעורבותו ברצח של חיים קרמן ז"ל בעיר העתיקה בירושלים בשנת 1998 ומאיאד סרור, פעיל חמאס, הנחיות רבות באמצעות הטלפון הסלולרי לאיסוף כספים בסך כולל של כ-300 אלף שקלים.

אדמיניסטרציה של טרור

זאת, כך לפי כתב האישום, לצורך העברתם למשפחות אסירים ומשפחות מחבלים וכן הנחיות להעברת ציוד ארגוני של חמאס. הנאשם קיבל את הכספים, במספר הזדמנויות ובאמצעות גורמים אחרים, ומסר אותם על פי ההנחיות שהועברו אליו. באחד המקרים הנאשם ניסה לגייס אדם לפעילות עבור ארגון החמאס וזאת על פי הנחיה שקיבל. במקרה אחר הנאשם נפגש עם גורמים אחרים וקיבל מהם ארבע שקיות שחורות ובהן דגלי חמאס וציוד ארגוני נוסף של חמאס. חלק מהציוד הועבר למשפחת אסיר ששוחרר לצורך "קבלת פנים" ביום שחרורו וחלק אחר הוחזק על ידי הנאשם במחסן בית המשפחה.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מתן שירות לארגון טרור ומתן שירות או העמדת אמצעים לארגון טרור. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להותיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

14 שנות מאסר לתושב הדרום שתכנן פיגוע

בשבוע שעבר גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע עונש של 14 שנות מאסר על תושב רהט ואליד אבו מדיעם, אשר הורשע בביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח, לאחר שהגיע לירושלים עם מברג וסכין והיה בדרכו לבצע פיגוע בהר הבית מתוך מניע לאומני.

על פי הכרעת הדין, הנאשם, בעקבות כעס שצבר כלפי אנשי ביטחון יהודים, החליט לבצע פיגוע בשוטרים יהודים בהר הבית בירושלים ולמות כ"שאהיד". ב-6 בנובמבר 2020, הצטייד הנאשם בסכין ומברג, אמר לאשתו שהוא נוסע לבצע פיגוע בירושלים וביקש מחבר להסיע אותו לשם. בדרך לשם, כך על פי הרשעתו, נתקל הנאשם בשוטרים, אשר חשדו בו והחלו לשאול את הנאשם שאלות לגבי מעשיו. הנאשם נלחץ, התבלבל בתשובותיו וכשהתבקש להוציא דברים שיש לו בכיס, נמנע מלחשוף את הסכין והמברג שהביא איתו לצורך ביצוע הפיגוע. רק כאשר הרים הנאשם את ידיו לצורך החיפוש, זיהה השוטר את המברג, ובהמשך הודה הנאשם שיש לו גם סכין.

התחרט בדרך

בית המשפט המחוזי, לאחר שמיעת ראיות, קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום של ניסיון רצח שהוא מעשה טרור, לפי חוק המאבק בטרור ועבירה של החזקת סכין. בית המשפט המחוזי דחה את כל טענות ההגנה של הנאשם, שמעשיו אינם מגבשים את עבירת ניסיון הרצח, בין היתר כי התחרט ולא דקר את השוטרים בסופו של דבר, וכן כי חשב על משפחתו ולכן לא ביצע את המעשה.

בית המשפט ציין בהכרעת הדין, כי "הנאשם חשף את כוונות לבצע פיגוע באופן גלוי וחד משמעי טרם הגעתו לירושלים. בחקירותיו בשב"כ ובמשטרה, הבהיר כי כוונתו הייתה להרוג חייל או שוטר במסגד אלאקצא. הנאשם הבין היטב את משמעות פעולותיו וחפץ בתוצאות הטבעיות של מעשיו". עוד קבע בית המשפט, כי "הוכח מעבר לכל ספק סביר כי מעשיו של הנאשם נעשו מתוך מניע לאומני או אידיאולוגי; מעשיו היוו משום סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם. פיגוע בדרך של דקירת שוטר או חייל, מטבעם, יש בהם כדי לעורר פחד בציבור. אף שכך, ולמעלה מן הצורך, נוכח השימוש בסכין ומברג, מעשיו של הנאשם הם בבחינת מעשה טרור".

_______________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות