ביהמ"ש הכריע: מנחת מסוקים צבאי יוקם ליד בית עלמין מורשה

שופט המחוזי בת"א דחה את העתירה שהגישה עיריית רמה"ש בניסיון למנוע את הקמת המתקן הביטחוני וחייב את הרשות בתשלום הוצאות בגובה 20 אלף שקלים
גילי סיוון-כהן |
נחיתת מסוק. בקרוב ברמה"ש? צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בת"א קובי ורדי, דחה את עתירת עיריית רמת השרון והוועדה המקומית לתכנון ובנייה. במסגרת העתירה התבקש בית המשפט לבטל את החלטת הוועדה למתקנים ביטחוניים שאישרה את בקשת משרד הביטחון להקים מנחת מסוקים צבאי בסמוך לבית העלמין מורשה. בית המשפט דחה את טענות העותרות ובנוסף הטיל הוצאות שכר טרחה בגובה של 20 אלף שקלים. השופט ורדי ציין בפסק הדין כי ההחלטה על הקמת המנחת במיקום זה הינה "החלטה מקצועית שהתקבלה בהליך תקין, בהתאם לחוק, לתקנות ונוהל". עוד הודגש, כי בטרם הוחלט על המיקום נבחנו מספר חלופות לבניית מנחת המסוקים, בין היתר בסמוך לצומת גלילות. "הקרקע שאושרה בסופו של דבר הוצעה כחלופה לוועדה בהסכמה של ראש עיריית רמת השרון ומהנדס העירייה. בשלבים מתקדמים יותר של דיוניים בוועדה החליטה העירייה לחזור בה מהסכמתה", נכתב בפסק הדין.

ביהמ"ש קבע כי "מדובר בהחלטה מקצועית שהתקבלה בהליך תקין, שהתקיים בהתאם לחוק, לתקנות ונוהל". כמו כן, ביהמ"ש דחה את טענת העותרות וקבע כי החלטת הועדה למתקנים ביטחוניים (הולמ"ב) המגבילה את שטח המנחת, את שעות הפעילות, את תדירות הנחיתות ואת סוג המסוקים הרשאים לנחות, הינה החלטה מאוזנת. בנוסף, דן בית המשפט בטענה שהעלו העותרות כי מנחת מסוקים אינו מתקן ביטחוני, כהגדרתו בחוק ולכן אין לולמ"ב סמכות לדון בנושא.

"מטרה ביטחונית"

בפס"ד קיבל בית המשפט את טענת המשיבות וקבע כי מנחת מסוקים מוחזק על ידי צה"ל ומשמש למטרה ביטחונית ולכן הן מבחינה לשונית והן מבחינה תכליתית ומהגיונם של דברים והשכל הישר יש לראות בו "מתקן ביטחוני" כהגדרתו בחוק.

השופט ורדי הדגיש בפסק הדין כי נבחנו מספר חלופות לבניית מנחת המסוקים בין היתר בסמוך לצומת גלילות. "הקרקע שאושרה בסופו של דבר הוצעה כחלופה לוועדה בהסכמה של ראש עיריית רמת השרון ומהנדס העירייה. בשלבים מתקדמים יותר של דיוניים בוועדה החליטה העירייה לחזור בה מהסכמתה", נכתב בפסק הדין.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט קובי ורדי

______________________________________________________

עו"ד עמיר אושפיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות