לאחר ההרשעה: שנתיים מאסר לראש עיריית כפ"ס לשעבר

יהודה בן חמו הורשע כי נטל לכיסו וחילק למקורביו תווי קניה שיועדו לנזקקים בעיר ובעבירות של גניבה וקבלת דבר במרמה. ביהמ"ש קבע כי דבק קלון במעשיו
אייל חן |
ראש עיריית כפ"ס לשעבר, יהודה בן חמו בעת מעצרו בפברואר 2017. צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עמי קובו, גזר שנתיים מאסר בפועל על ראש עיריית כפר-סבא לשעבר, יהודה בן חמו, שהורשע בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן מרמה והפרת אמונים. זאת, לאחר שהורשע כי נטל לכיסו וחילק למקורביו תווי קנייה שנתרמו על ידי אנשי עסקים ויועדו לנזקקים תושבי העיר. בית המשפט קבע כי דבק קלון במעשיו ועל כן לא יוכל להתמודד בזירה הציבורית במשך 7 שנים. בנוסף, נגזרו על בן חמו גם מאסר על תנאי וקנס בגובה 200 אלף שקל.

כתב האישום גולל כיצד פיתח בן חמו מתוך לשכתו כראש העירייה, מנגנון של איסוף תרומות בתווי קניה מאנשי עסקים הפועלים בכפר סבא, תוך הצגת מצג שווא לפיו תרומת התווים נעשית בעבור נזקקים תושבי העיר. בפועל, חלק ניכר מן התווים שנתרמו, חולקו למקורביו של בן חמו, לאנשי לשכתו, וחלקם אף נוצלו לשימושו האישי.

באוקטובר אשתקד הורשע בן חמו. "העברת התווים למי שאינם נזקקים", כך צוין בהכרעת הדין, "מהווה מרמה כלפי התורמים, אשר סברו שתרומות מועברות לנזקקים בלבד. כמו כן, מעשים אלה, עולים כדי מרמה והפרת אמונים. הנאשם עשה שימוש בתפקידו הבכיר כראש עירייה, כדי להפיק רווח כלכלי לעצמו ולמקורביו, ובכך פגע באמון הציבור". מתוך סכום זה, נקבע כי הנאשם גנב סך של 190 אלף שקלים.

"הנאשם", נכתב עוד בהכרעת הדין, "פעל באופן משמעותי כדי לזרז ולקדם את ענייניו של חברו כחלון בעירייה ובמדור כיבוי אש, כל זאת תוך ניגוד עניינים מובהק. הנאשם, בתפקידו כראש עירייה, פנה לגורמים הכפופים אליו בעירייה ולגורמים נוספים, וביקש מהם לקדם ולזרז את הטיפול בענייניו של חברו כחלון. הנאשם אף חתם על היתרים בנוגע לחברות שבבעלותו של כחלון, כאשר הוא מודע לכך שהוא חותם על בקשות הנוגעות לכחלון, ואף עדכן את כחלון בכך, פעם אחר פעם".

אות קלון

בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי בן חמו עשה שימוש בתפקידו הבכיר כראש עירייה, כדי להפיק רווח כלכלי לעצמו ולמקורביו, נטל חלק בלתי מבוטל מן התווים לשימושו האישי, ובכך פגע באמון הציבור. עוד קבע כי הנאשם פעל באופן משמעותי כדי לזרז ולקדם את ענייניו של חברו כחלון בעירייה, תוך ניגוד עניינים מובהק, וכי מעשיו אלה עולים כדי ביצוע עבירות רבות של הפרת אמונים.

במסגרת הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות לגזור על בן חמו 3.5 שנות מאסר בפועל וכן לקבוע שדבק קלון במעשיו. כאמור, השופט קובו החליט לגזור על בן חמו, עונש של 24 חודשי מאסר בפועל ונעתר לבקשת הפרקליטות לקבוע כי דבק קלון במעשיו. בנוסף, גזר בית המשפט על בן חמו מאסר על תנאי וקנס של 200 אלף שקל.

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמי קובו

_______________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות