15 שנות מאסר לתושב רצועת עזה שתכנן פיגוע

ע"פ כתב האישום בו הורשע הנאשם, הוא הסתנן לישראל כשהוא מזויין בסכין וברימון יד במטרה לרצוח אזרחים וחיילי צה"ל סמוך לגדר הגבול. הוא אותר על ידי כוחות הביטחון
דניאל בן חמו |
גבול עזה, ארכיון. צילום: פלאש 90

בית משפט המחוזי בבאר שבע גזר 15 שנות מאסר על תושב רצועת עזה, בן 31, שהורשע בעבירה של ניסיון לרצח שהוא מעשה טרור, ועבירות נוספות נגד בטחון המדינה, בעקבות כך שהוא הסתנן לישראל שלא דרך תחנת גבול, כשהוא מזויין בסכין וברימון יד ובכך שניסה לגרום למותם של ישראלים מתוך מניע אידאולוגי ולעכב את בנית החומה באזור.

בראשית חודש מרץ 2019 הבחין הנאשם בפועלים ישראלים המבצעים עבודות בשטח ישראל באזור הגבול, ובחיילי צה"ל המאבטחים אותם. במוחו של הנאשם עלה הרעיון לבצע פיגוע נגד הפועלים והמחפרונים שאיתם הם עובדים. הנאשם העלה את הרעיון לפני ראש יחידת המתאבדים של ארגון הג'יהאד האיסלמי בצפון רצועת עזה שאמר לו שיעלה את הנושא בפני הנהגת הגא"פ ובהמשך קיבל הנאשם אישור לבצע את הפיגוע עם הנחיה שעדיף שהפיגוע יכוון נגד הפועלים.

לפני כשלוש שנים יצא הנאשם לבצע את הפיגוע המתוכנן כשהוא נושא עמו רימון יד שהינו חומר נפיץ וסכין. בדרכו לגבול פגש הנאשם את אכרם אבו קאידה והציע לו להצטרף אליו להסתננות לישראל, מבלי לומר לו שבכוונתו לבצע פיגוע.

טענת ההגנה: "רציתי להיעצר"

הנאשם ואכרם הגיעו לגבול ישראל רצועת עזה ואכרם חתך את גדר הגבול עם מספרי תיל שקיבל מהנאשם, ואכרם והנאשם חצו את הגבול ונכנסו לישראל. הנאשם התפלא שלא היו ליד הגדר פועלים והמשיך לצעוד בנחישות לקראת מטרה אחרת. לאחר זמן מה הגיעו כוחות צה"ל למקום. הנאשם ואכרם ניסו להסתתר.

מי שסיכל את הפגיעה היו החיילים שהפתיעו את הנאשם והוא אותר ויצא ממחבואו לאחר שהוכרז מצב של "פרש תורכי" בעקבות שני חשודים שנראו באיזור המטעים של קיבוץ ארז ושעמם אבד קשר העין. החיילים ביקשו מהנאשם לזרוק את בגדיו והוא זרק ג'קט על הרצפה עם הרימון והסכין. טענת הנאשם שהוא כרועה צאן נכנס לישראל מסיבות אישיות וכלכליות ועל מנת להיעצר נדחתה.

"לא ניתן להתעלם מגלי הטרור עמם נאלצים אזרחי מדינת ישראל ותושביה להתמודד. תפקידם של מערכות האכיפה ובתי המשפט לתת יד במלחמה בתופעה הנלוזה, תוך הטלת עונשים שיבטאו מסר תקיף ומרתיע", נכתב בגזר הדין.

_________________________________________________

עו"ד סיוון כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות