30 חודשי מאסר לשב"ח: התחזה לשוטר וביצע מעשים מגונים בצעירה

ביהמ"ש ברמלה הרשיע את תושב רנתיס כי התחזה לבלש משטרתי, ביצע חיפוש ברכבה של צעירה בלוד, ואז תקף אותה. לאחר המקרה גם הטריד אותה בשיחות טלפון
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 30 חודשי מאסר על תושב השטחים רוחי והדאן, 28 מרנתיס, שנכנס לישראל שלא כדין וביצע מעשים מגונים בצעירה תוך שהוא מתחזה לבלש משטרתי. והדאן הורשע על פי הודאתו בכתב אישום שכלל עבירות של כניסה ושהייה שלא כדין בישראל, התחזות כעובד הציבור, מעשה מגונה במרמה, שיבוש מהלכי משפט והטרדה.

על פי כתב האישום המתוקן, לפני כשנה פנה הנאשם, ששהה בישראל שלא כדין, אל מתלוננת, צעירה כבת 27 אשר צעדה ברחוב בעיר לוד, תוך שהוא מזדהה בפניה בכזב כבלש משטרתי. הנאשם שאל את הצעירה מדוע אינה עוטה מסיכת פנים ודרש ממנה להזדהות בפניו באמצעות תעודת זהות. הצעירה צייתה להוראותיו לאחר שאיים עליה כי יזמין למקום ניידת משטרה באם תסרב.

בתוך כך, כך מתואר בכתב האישום, התירה לו לערוך חיפוש ברכבה, לצלם את תעודת הזהות שלה ואת רישיון הרכב וכן מסרה לו את מספר הטלפון שלה. בהמשך, אמר לצעירה כי עליו לבצע חיפוש גם על גופה, מתחת לבגדיה, במטרה לוודא שאינה מחזיקה סמים. בעודו עורך את "החיפוש" הרים את חזייתה, מישש את ירכיה וחשף את ישבנה. לאחר מכן עזב את המקום והתקשר לאיים עליה שאם תספר אודות המקרה תמצא עצמה "מסובכת בחקירות משטרה ממושכות". בהמשך התקשר אליה עשרות פעמים נוספות ושלח לה הודעות קוליות כדי להפחידה ולהטרידה.

פיצוי של 25 אלף שקל

והדאן הורשע על פי הודאתו בכתב האישום מתוקן בעבירות של כניסה ושהייה שלא כדין בישראל, התחזות כעובד הציבור, מעשה מגונה במרמה, שיבוש מהלכי משפט והטרדה (באמצעות מתקן בזק).

הפרקליטות ביקשה להדגיש את חומרת מעשיו של הנאשם, ובכלל זאת התכנון המקדים של המעשים והבחירה להתחזות דווקא לאיש חוק, לצד הנזק הרב שהסב הנאשם למתלוננת בכך שפגע באמון הבסיסי כלפי סביבתה, והמצוקה אליה נקלעה בעקבות המעשים. כמו כן ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לקחת בחשבון את עברו הפלילי של הנאשם. לאור האמור, סברה הפרקליטות כי יש להשית על הנאשם 36 חודשי מאסר בפועל, הכוללים הפעלת שלושה חודשי מאסר מותנים.

בית המשפט גזר על והדאן עונש של 27 חודשי מאסר בפועל וכן הפעיל עונש מאסר על תנאי שעמד כנגדו (והופעל במצטבר לעונש המאסר בפועל), כך שסה"כ ירצה הנאשם 30 חודשי מאסר בפועל. עוד גזר עליו בית המשפט עונשי מאסר על תנאי וכן תשלום פיצויים בגובה של 25 אלף שקלים למתלוננת.

בית המשפט קבע כי מעשי הנאשם חמורים ומכאן "מחייבים להטיל על הנאשם ענישה מחמירה, המשיבה לה כגמולו, המרתיעה הן את היחיד והן את הרבים, והמשתלבת במגמת הענישה המחמירה ביחס לעברייני מין". עוד קבע כי "המתואר בעובדות כתב-האישום מלמד על תעוזה עבריינית וכעוצמתה של זו, כך גם חריפות הענישה הראויה למעשים שכאלה".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

_______________________________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות