הקרב על הטלפון הכשר: נאשם בסחיטה באיומים של בעלי חנויות

צמח צרפתי, 28 מי-ם, נאשם כי דרש מעסקים הפועלים בריכוזי אוכלוסייה חרדים למכור מכשירים שהוגדרו כשרים ע"י הרבנים. מי שסירב ספג הפגנות, אלימות ונזק לחנות
דניאל בן חמו |
טלפון "כשר". צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד צמח צרפתי, בן 28, תושב ירושלים, זאת לאחר שסחט באיומים עשרות בעלי חנויות סלולר במספר ערים ברחבי הארץ, וזאת כחלק מתכניתו לגרוף לגיסו כספים רבים וליצור מערך ארצי לפיקוח בלעדי שלו בתחום ה"כשרות" על כל חנויות הסלולר בריכוזי אוכלוסייה חרדיים. במסגרת פעילותו זו, גרף לכיסו כ-200 אלף שקלים. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות רבות של סחיטה באיומים והפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, הנאשם פנה לבעלי חנויות סלולר בריכוזי אוכלוסייה חרדיים בכל רחבי הארץ, הציג את עצמו כ"משגיח הארצי מטעם ועדת הרבנים לענייני תקשורת" ודרש שיתחייבו לרשימת הגבלות שהציג להם – התחייבות למכור אך ורק מכשירים שהוגדרו כ"כשרים" על ידי ועדת הרבנים, חתימה על התחייבות, ומתן שיק פיקדון בסך 10 אלף שקלים להבטחת עמידתם בהגבלות אלה.

הפגנות, איומים והשחתה

בתמורה לכך, קיבלו בעלי החנויות תעודת "כשרות" של ועדת הרבנים לענייני תקשורת. מי שסירב להיענות לדרישותיו של הנאשם, ספג מסכת איומים קשה. מסכת איומים זו כללה הפגנות אלימות מול החנויות בהשתתפות עשרות מפגינים על בסיס יום יומי, השחתת החנויות והסחורה שבחנויות, בחלק מהמקרים הופעלה אלימות פיזית כלפי בעלי החנויות, ואף הופצו פרסומים בפלטפורמות פרסום שונות בחברה החרדית נגד בעלי החנויות באופן שפגע בשמם הטוב – שלהם ושל בני משפחותיהם.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות רבות של סחיטה באיומים והפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בתגובה להגשת כתב האישום, נמסר מהפרקליטות: "כתב האישום מתאר סדרה של מעשים חמורים שבוצעו על ידי צרפתי אשר פגע בבעלי העסקים, בני משפחותיהם ובכלל תושבי השכונות החרדיות, שסבלו יום יום בשל ההפגנות האלימות והפרות הסדר שאורגנו בין השאר על ידי צרפתי ואחרים. הגשת כתב האישום נגד צרפתי תסייע להשבת הסדר הציבורי לרחובות בשכונות החרדיות, ותיתן מענה והגנה – לתושבים בכלל ולבעלי העסקים בפרט, נגד עבריינות וסחטנות מאורגנת".

______________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות