בעלי הפיצרייה זייפו את סרט הקופה במשך שנים ונדונו לעונשי מאסר בפועל.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דנה אמיר גזרה שלוש וחצי שנות מאסר על שי זיגדון ותשעה חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות על אשתו נאוה, בעלי פיצריה בראשון לציון שבמשך שנים השמיטו הכנסות בלמעלה מעשרה מיליון שקלים מיליוני שקלים. מנהל החשבונות נידון לעונש של 3 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות.
רונן חן |

על פי כתב האישום, בין השנים 2007-2013 היו בני הזוג זיגדון הבעלים והמנהלים בפועל של פיצריית "פיצה פרגו" הממוקמת ברחוב לישנסקי בראשון-לציון. שי זיגדון השמיט הכנסות שהופקו מהעסק בסך כולל של 11,637,174 שקלים והתחמק ממע"מ בסך 1,871,853 שקלים. השיטה היתה פשוטה כאשר זיגדון הפיק מידי יום סרט קופה מזויף בו כלל מכירות שלכאורה התקיימו בעסק אשר היו שונות מהותית מהמכירות האמיתיות, והיקף ההכנסות בסרט הקופה המזויף היה נמוך באופן משמעותי מהיקף ההכנסות האמיתי באותו היום הנתון. אישתו על פי כתב האישום סייעה לו וניהלה ספרי הנהלת חשבונות נסתרים. השניים אף שילמו משכורות לעובדים במזומן וללא רישום חשבונאי על מנת להקטין את יחס ההוצאות בעסק אל מול ההכנסות ולהקשות על רשויות המס בגילוי הכנסתם האמיתית.

לאחר תחילת שלב ההוכחות, הצדדים הגיעו להסדר טיעון ובסיוע בית המשפט לפיו הוסכם כי על הבעל ייגזר עונש של מאסר למשך 42 חודשים ועל אשתו יגזר עונש של 9 חודשי מאסר אותם ניתן לרצות בעבודות שירות והיא הורשעה במטרה לעזור לאחר להתחמק ממס. עורך דינם של השניים, ביקש כי הקנס יהיה נמוך מאחר ומצבם הכלכלי של השניים קשה, ביתם נמכר, והם גייסו כספים להסרת המחדל באמצעות הלוואות ולקושי הרב עמו הם מתמודדים כיום.

השופטת דנה אמיר גזרה לבסוף קנס של 80 אלף שקלים על שי זיגדון וקנס בסך 100 אלף שקלים על אשתו נאוה. "כתוצאה מביצוע עבירות מסוג זה נגרם באופן תדיר נזק רב לקופה הציבורית בפן הכספי וכן נפגע עיקרון השוויון בנשיאת נטל המס. בנוסף, נגרמת פגיעה באמון הציבור בשלטון החוק. המדובר בעבירות שביצוען קל וגילוין קשה, בבסיסן בצע כסף וביסודן מרמה", כתבה השופטת אמיר והוסיפה "נתתי דעתי לנסיבות ביצוע העבירות המלמדות על פגיעה ממשית בערכים המוגנים ממעשי הנאשמים כך ביחס למשך ביצוע העבירות (כ-7 שנים) ביצוען השיטתי מידי יום, מידת התכנון והתחכום שלצידן והיקפן… בכל עת יכולים היו הנאשמים לחדול מביצוע העבירות אך לא פעלו כאמור".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות