זוועה בבית: נאשמים באונס אחותם במשך שנים

שני האחים, בני 22 ו-23, נאשמים בביצוע עבירות מין חמורות בנערה, מאז הייתה בת 14.5, ויחד איתם נאשם גם דודם, 53, שאף תיעד את המעשים ללא ידיעתה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד שני נאשמים שהינם אחיה של המתלוננת וכנגד נאשם השלישי שהינו דודה, בגין עבירות מין שביצעו במתלוננת החל מגיל 14.5.

מכתב האישום שהוגש עלה שהחל משנת 2017, עת מלאו למתלוננת 14.5 שנים ולמשך כארבע שנים, ביצע בה הנאשם הראשון, 23, מעשי סדום ומעשים מגונים רבים, ולאחר שמלאו לה 18 גם ביצע בה מעשה אינוס. הנאשם השני, 22, החל משנת 2017 ולמשך כשנה וחצי, ביצע באחותו גם הוא מעשי סדום ומעשים מגונים. בנוסף, במהלך שנת 2021, ביצע הנאשם השלישי, 53, מעשים מגונים רבים במתלוננת, שהינה אחייניתו, חלקם עת הייתה קטינה וחלקם לאחר שמלאו לה 18. כמו כן צילם הנאשם השלישי את המתלוננת ללא ידיעתה.

השלושה ביצעו את המעשים תוך הפעלת כח, אמצעי לחץ ואיומים ואף ניסו להניע את המתלוננת שלא להתלונן נגדם. לנאשם הראשון יוחסו עבירות של אינוס בן משפחה, מעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו 16 על ידי בן משפחה בנסיבות מחמירות, מעשה סדום בקטין על ידי בן משפחה, ניסיון למעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו 16 על ידי בן משפחה, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 על ידי בן משפחה, מעשה מגונה בקטין על ידי בן משפחה והדחה בחקירה בנסיבות מחמירות.

לנאשם השני יוחסו עבירות של מעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו 16 על ידי בן משפחה בנסיבות מחמירות, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 על ידי בן משפחה והדחה בחקירה בנסיבות מחמירות. ולנאשם השלישי יוחסו עבירות של מעשה מגונה בקטין על ידי בן משפחה, מעשה מגונה, הדחה בחקירה בנסיבות מחמירות, ופגיעה בפרטיות.

הורשע באונס אכזרי, ערער ונדחה: "ניתן היה להחמיר בעונשו"

בשבוע שעבר פורסם כי הרכב שופטי בית המשפט העליון, בראשות השופט עוזי פוגלמן, השופט יוסף אלרון והשופטת יעל וילנר, דחה ערעור של מורשע בעבירות אינוס, מעשה סדום, חטיפה לשם עבירות מין, שוד פציעה על גזר דינו. מוחמד אבו אלהיגא נידון על מעשיו ל-15 שנות מאסר וטען בערעור כי מדובר בעונש מחמיר. השופטים שדחו את ערעורו קבעו כי לא מדובר בעונש מחמיר, אלא אף מקל: "רוצה לומר, כי ככל שישנה סטייה מהענישה הראויה במקרה דנן, מדובר בסטייה לקולה, ולא לחומרה, המטיבה עם המערער".

בטרם סיום, ציינו השופטים, כי בתיקי עבירות המין, הם נחשפים לא אחת לסיפוריהן הקשים של קורבנות העבירה, לעיתים במישרין במהלך עדותן ולעיתים באמצעות תסקירי נפגעות עבירה. "כל אחת וסיפור הפגיעה הקשה בה, כל אחת וסיפור חייה", כך כתבו. "כיצד ואיך נקלעו לרוע מזלן לפתע פתאום לאירוע אשר ישנה את חייהן. חיים שלא יהיו עוד כפי שהיו עובר למפגש האלים עם התוקף, המותיר את חותמו בגופן ובנפשן מעתה ואילך. המסך יורד על ההליך הפלילי עם סיומו, ואולם הן תאלצנה לחיות עם תוצאות הפגיעה בהן, מדי יום, שנים רבות בהמשך חייהן, בערותן ובשנתן".

"כך גם קורבן העבירה שלפנינו – בחורה צעירה, אשר עלתה בגפה לישראל לבנות לה עתיד אחר, אופטימי ובהיר יותר מהמקום ממנו באה. המתלוננת נחקרה ממושכות על דוכן העדים והמשיכה להתייצב במהלך שמיעת הראיות – וכך גם התייצבה לפנינו, יושבת בשקט עם המלווה אותה, אוחזת בידה, מבטה הנוגה מלווה את הטוענים במהלך הדיון. אין לנו אלא לקוות כי תדע לשקם את חייה ותוכל להשיבם למסלולם, כפי שהיו עובר להתרחשות האירוע הקשה והטראומתי אותו חוותה", סיכמו השופטים.

_____________________________________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות