נאשם בהשלכת רימון הלם על בית ההסתדרות: "פוגעים בתורת ישראל"

אילן שכטר, תושב פקיעין, 64, נאשם בפציעתו של מאבטח ובגרימת נזק לבניין ברחוב קפלן בת"א, כשהרקע למעשים הוא פועלה של ההסתדרות הציונית בפקיעין
רונן לוי |
רימון הלם. צילום: סראיה דיאמנט, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד אילן שכטר, תושב פקיעין, בן 64, לאחר שהשליך רימון הלם בלובי של בית ההסתדרות הציונית ברחוב קפלן בתל אביב וגרם לפציעתו של המאבטח במקום. הרקע לאירוע פועלה של ההסתדרות הציונית בפקיעין.

על פי כתב האישום, החל משנת 2017 לכל המאוחר, היו לנאשם טרוניות כלפי ההסתדרות הציונית, על רקע מגוריו של הנאשם בפקיעין ועל רקע פועלה של ההסתדרות הציונית בפקיעין. על רקע הסכסוך, לפני כשבוע בצהרים נכנס הנאשם לבניין ההסתדרות הציונית כשהוא נושא עמו רימון הלם. הנאשם שהה בבניין ההסתדרות כעשר דקות במהלכן הסתובב במקום, ולאחריהם השליך את רימון ההלם בלובי הבניין בצמוד למאבטח.

מיד לאחר השלכתו על ידי הנאשם התפוצץ רימון ההלם, וכתוצאה מהפיצוץ המאבטח נזקק לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, נגרם נזק ללובי בניין ההסתדרות, לרבות חורים בקירות הלובי ובתקרת הלובי. מיד לאחר זריקת רימון ההלם נתפס המשיב במקום על ידי המאבטח, ושוטרים הוזעקו לזירה ועצרו את המשיב בבניין מספר דקות לאחר מכן.

מאחר ומדובר היה בתקופה ביטחונית רגישה, שכטר נשמע ונצפה על ידי השוטרים אשר עצרו אותו, מתבטא באומרו כי הוא לא רצה לפגוע באף אחד או לגרום נזק, וכי הוא לא פעל ממניע פח״עי או פלילי, וכאשר נשאל מדוע זרק את רימון ההלם השיב "תסתכל בפייסבוק". עד ראיה אשר נחלץ לעזרתו של המאבטח מיד לאחר הפיצוץ, שמע את הנאשם אומר לו: "עשיתי את זה. תזמין לי משטרה".

"סלקציה ליהודי פקיעין"

ראיון שקיים הנאשם בעבר ופרסומים שונים שלו, מהם עלה שהוא מלין על התנהלות ההסתדרות הציונית. בין היתר, המשיב פרסם כי: "ההסתדרות הציונית עושה סלקציה ליהודי פקיעין", וכן "ההסתדרות הציונית… פוגעים בתורת ישראל וביהודי פקיעין".

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינו כי הנאשם בחקירותיו על זכות השתיקה ולחובתו 6 הרשעות קודמות, כאשר 5 מהן מאז שנת 2000, אשר בגדרן הורשע ב-9 תיקים פליליים, לרבות בעבירות אלימות שונות, ואף בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, ובהחזקת נשק שלא כדין. בין היתר, בשנת 2013, נידון הנאשם ל-30 חודשי מאסר בפועל.

|השלכתו של רימון הלם, בסמוך מאוד למאבטח ובמקום הומה אדם – טומנת בחובה פוטנציאל לנזק גופני חמור ואך בנס לא הסתיימה בתוצאות קשות יותר. במעשהו של המשיב, אשר היה נכון לפגוע באופן חמור באדם זר לחלוטין אשר אינו מסוכסך עמו באופן אישי, יש כדי להעיד על מסוכנותו", נכתב בבקשת המעצר, "מעשיו של המשיב היו מחושבים ומתוכננים היטב, ולא נבעו מתגובה ספונטנית או מהתלהטות רגעית".

עוד נכתב בבקשת המעצר כי הנאשם הסתובב כעשר דקות בתוך הבניין, ורק לאחר מכן השליך את רימון ההלם, דווקא בקרבה למאבטח ולא במקום אחר אשר לו היו בו כלל אנשים. "יתרה מכך, כאמור, הרקע להשלכת רימון ההלם על ידי המשיב, הינו על פי תפיסתו, סכסוך ארוך שנים ויצרי מול ההסתדרות הציונית, ולפיכך המסוכנות הנשקפת מהמשיב בהקשר זה עומדת בעינה", כך לעמדת הפרקליטות.

__________________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות