דקרו את חברם לחדר – ואז קברו אותו חי בחורשה סמוכה

13 ו-6 שנות מאסר נגזרו על הנאשמים במעשה שהודו כי ניסו לרצוח את עדיאל תורתי ז"ל בפ"ת לפני כ-3 שנים בתום בילוי ביתי משותף שכלל סמים ואלכוהול
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות אב"ד ליאורה ברודי, גזר על קארו גבורגיאן ועל נאשם נוסף (קטין בעת ביצוע העבירה) עונשי מאסר של 13 ו-6 שנים בהתאמה, בגין הרשעתם בניסיון הרצח של עדיאל תורתי ז"ל בפתח תקווה בשנת 2019. שני הנאשמים הודו בעובדות כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון. תורתי ז"ל, שנדקר על ידי השניים ונקבר בחורשה בעודו בחיים, נפטר בהמשך, אולם נתיחת גופתו לאחר המוות לא הוכיחה כי נפטר כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים.

כזכור, כתב האישום, תיאר כיצד שני הנאשמים, לצד נאשם נוסף, אלירן אסקיאס שהו יחד עם עדיאל תורתי ז"ל ביחידת דיור בעיר פתח תקווה. הארבעה צרכו יחדיו משקאות אלכוהוליים וקוקאין. קארו חשד במנוח כי "הלשין" על מיקומה של יחידת הדיור אותה רצה להסתיר וזאת בשל פעילותו הפלילית, ועל רקע זה החליטו להרגו.

לשם כך גבורגיאן היכה את תורתי במכות אגרוף בפניו, וכן דקר אותו בפלג גופו העליון באמצעות סכין יפנית. כמו כן גרר את תורתי בין חדרי יחידת הדיור בעודו מדמם, דקר אותו בשנית כל זאת תוך שתורתי מתנגד בשארית כוחותיו, ומתחנן על חייו. כל אותה העת לקח חלק במעשים גם אסקיאס שהיכה ודקר את תורתי ולאחר מכן אף חנק אותו. עוד בכל אותה העת נכח בקום הקטין, שאף נטל חלק בהכאתו של תורתי.

השמדת ראיות בשטח

לאחר שסברו כי הביאו למותו של המנוח, הותירו אותו שכוב על הרצפה, עזבו את המקום והחלו בפעולות להשמדת ראיות והעלמתו של המנוח במטרה להימלט מעונש. במהלך שעות הערב והלילה למחרת חזרו הנאשמים עם שניים נוספים ליחידת הדיור כדי לנקות את המקום ולאסוף את הראיות המפלילות. בנוסף, הצטיידו באת חפירה על מנת לחפור קבר למנוח ולהעלימו.

הם חפרו יחד קבר למנוח באדמת חורשה סמוכה ליחידת הדיור בעומק חצי מטר, הוציאו את פח האשפה כשהמנוח בתוכו והובילו אותו לחורשה. אחר כך הם השליכו את המנוח לתוך הקבר, דחסו את גופתו לתוכו וכיסו אותו בחול ובענפים שהיו במקום על מנת שלא יהיה ניתן לאתרו. כתוצאה מהמעשים נגרמו למנוח פצעי דקירה וחתכים רבים בכל חלקי גופו.

בנתיחה שנעשתה בגופו של המנוח נמצאו אלכוהול וכן רמות קטלניות של קוקאין. לאור זאת, יובהר כי ממצאי הנתיחה לא מעידים באופן מפורש כי מותו נגרם כתוצאה בלעדית ממעשי הנאשמים. משכך, לנאשמים יוחסה בכתב האישום המתוקן עבירת ניסיון רצח, בזהה לכתב האישום המקורי. הצדדים הגיעו להסדר לפיו יודו הנאשמים בעבירות המיוחסות להם וייקבע עונש מוסכם.

בהמשך לכך הרשיע בית המשפט את קארו גבורגיאן בעבירות של ניסיון רצח, השמדת ראיה, שיבוש מהלכי משפט ונהיגה ללא רישיון נהיגה וביטוח, וגזר עליו עונש מאסר בפועל למשך 13 שנים, מאסר על תנאי, פסילה מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה וכן תשלום פיצויים בסך 100 אלף שקלים לאמו של המנוח. הנאשם הקטין הורשע בניסיון רצח, בגינו נגזרו עליו עונש מאסר בפועל למשך 6 שנים, הפעלת מאסר על תנאי (שירוצה בחפיפה) , מאסר על תנאי וכן תשלום פיצויים בסך 30 אלף שקלים לאמו של המנוח.

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאורה ברודי

__________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות