17 חודשי מאסר לסרבן הגט עודד גז: "שלא יצפה לרחמי ביהמ"ש"

שופט השלום בראשל"צ חייב את הגבר שהותיר את אשתו עגונה משך שנים ארוכות גם בפיצוי של 5,000 שקלים: "הוא לא ריחם על עליה ועד לרגע זה לא ביקש סליחתה"
רונן לוי |
משפחת חרירי - אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, גזר 17 חודשי מאסר על עודד גז, סרבן הגט המפורסם במדינה, שבשנת 2016 בעיצומו של הליך גירושין – ברח מהארץ תחת זהות בדויה, כשהוא מחופש לאדם בעל חזות חרדית ובידו דרכון מזויף, תוך שהוא מפר צו עיכוב יציאה מהארץ – נדון ל-17 חודשי מאסר ותשלום 5,000 שקלים פיצוי. "אל יצפה הנאשם לרחמי ביהמ"ש, כאשר לאורך שנים ארוכות לא ריחם על אשתו, וכאשר עד לרגע זה ממש לא הביע אמפטיה לסבל שנגרם לה ולא ביקש את סליחתה", כתב השופט מיכלס בגזר הדין.

על פי כתב האישום, הנאשם, שברח אז מן הארץ במסגרת הליך גירושין קשה וממושך, סרב בכל תוקף להיפרד מאשתו וכצעד אחרון פשוט נעלם. בכתב האישום צוין, כי בית הדין הרבני הורה על עיכוב יציאת הנאשם מהארץ בין היתר נוכח סירובו של הנאשם לתת גט לאשתו ולאחר שניתן הצו הנאשם קיבל, בתמורה לסכום של 20 אלף שקלים, דרכון מזויף, בו הופיעו פרטיו של אדם אחר לצד תמונת הנאשם ולנתב"ג הוא הופיע שהוא מחופש לאדם בעל חזות חרדית ובידו הדרכון המזויף ומשם טס להונגריה. הליך הסגרה ממושך של מדינת ישראל לא צלח, והוא שב ארצה כעבור 4 שנים, רק לאחר שסבר כי חלפה המניעה לחזרתו.

במסגרת ההליך הפלילי שהתנהל בבית משפט השלום בראשון לציון, העידה האישה שנותרה עגונה במשך שנים ארוכות על הסבל הרב שנגרם לה, על הקושי במציאת זוגיות חדשה והחיים שקפאו במקום, עד אשר התיר לה בית הדין בצעד חריג ויוצא דופן להינשא מחדש. עוד ציינה כי בקשתה להתגרש מהנאשם הגיעה בעקבות אלימות פיזית, מילולית וכלכלית שספגה מצדו.

לדבריה, הותיר אותה הנאשם אישה עגונה בחברה דתית, שבמצבה זה נתפסה כ"לא קיימת". ג' הוסיפה שבזמן שהנאשם "יצא לחופשי" היא נותרה "כלואה", נאלצה לחיות בבדידות קשה, ללא יכולת ליצור מערכת יחסים חדשה.

"החיים קפאו"

בגזר הדין התייחס השופט מיכלס לנסיבות המחמירות של הפרת הצו על ידי גז וציין, כי אומנם עברו הפלילי כולל הרשעה אחת בלבד אולם הוא לא הפנים את חומרת מעשיו ועודנו מחזיק בעמדה המאפשרת להפר החוק כל אימת שהוא סבור שנעשה לו עוול.

"חומרה מיוחדת", כתב השופט, "נעוצה בהפרת הוראה חוקית שנועדה לחייב במתן גט, בשים לב לכך שבשונה מהחלטות שיפוטיות אחרות, הרי שהחלטה שיפוטית המחייבת בעל במתן גט אינה יכולה להתבצע, אלא על ידו, והוא היחיד היכול להתיר אישה מעגינותה… יציאתו של הנאשם מהארץ בניגוד לצו הובילה לתוצאה עגומה, בה נותרה ג' בעגינותה משך למעלה משנתיים נוספות, מעבר לארבע השנים הן המתינה להסכמה הנאשם לשחרר אותה מעגינותה כאשר הוא שוהה בארץ".

השופט מיכלס הוסיף: "אל יצפה הנאשם לרחמי ביהמ"ש, כאשר לאורך שנים ארוכות לא ריחם על אשתו, וכאשר עד לרגע זה ממש לא הביע אמפטיה לסבל שנגרם לה ולא ביקש את סליחתה. החלטה שיפוטית המחייבת בעל במתן גט אינה יכולה להתבצע, אלא על ידו, והוא היחיד היכול להתיר אישה מעגינותה… יציאתו של הנאשם מהארץ בניגוד לצו הובילה לתוצאה עגומה, בה נותרה ג' בעגינותה משך למעלה משנתיים נוספות, מעבר לארבע השנים הן המתינה להסכמה הנאשם לשחרר אותה מעגינותה כאשר הוא שוהה בארץ".

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית מיכלס

__________________________________________________________

עו"ד אליאב ביטון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות