בגלל הקורונה? עלייה של 125% בגניבות הרכב

ממחקר של איתוראן עולה כי המחסור בחלקי חילוף לרכבים הגדיל את עסקי הגנבים. מהו הרכב המבוקש ביותר עבור הפורצים? ואיפה הכי מסוכן להשאיר את המכונית?
רונן לוי |
אילוסטרציה evanto

המחסור בחלקי חילוף לרכב, ממשיך את המגמה של העלייה בגניבות הרכב. מחקר של חברת איתוראן של הרבעון הראשון לשנה הנוכחית, קובע כי יש עלייה של 125% בגניבות רכב לעומת הרבעון הראשון אשתקד והרכבים הגנובים אשר מועברים לשטחי הרשות הפלסטינית, 'חוזרים' לישראל כחלקי חילוף.

מהמחקר שבוצע על פי מדגם ארצי של כ-650 אלף כלי רכב, עולה שבשל השפעות הקורונה על המחסור החמור בחלקי חילוף לרכבים נגנבים יותר כלי רכב. בראש רשימת הרכבים הגנובים: 45% ג'יפים וג'יפונים ( גידול של 5% לעומת רבעון 1 של שנת 2021), 27% רכב פרטי, 9% רכב מסחרי, 3% משאיות, 14% אופנועים , 2% כלי צמ"ה.

עוד עולה מהנתונים, כי 49% מכלל ארועי גניבות רכב ברבעון הראשון השנה, היו רכבים משנתונים 2019-2022. על פי הערכות רכבים אלו בעלי ערך גבוה יותר לתופעת החזרתם לשוק הישראלי כחלפים לרכב.

היעד המרכזי של גנבי הרכב, ברבעון הראשון 2022, היה שטחי הרש"פ (טול כרם, רמאללה וחברון) וזאת בדומה לשנים הקודמות וגנבי הרכב התמקדו בהעברת הרכבים הגנובים דרך המחסומים ובעיקר דרך פריצות בגדר ההפרדה מהרש"פ לערים רמאללה, קלקיליה וטול כרם הנמצאות בסמוך למרכז הארץ ואשר משמשות עבור הגנבים ערי מקלט לכל דבר ועניין.

תל אביב בראש הטבלה

ב-14% מאירועי גניבות הרכב בראשות הגנב נמצא מפתח הרכב, 35% היו בשיטת הפריצה האלימה, 34% באמצעות התחברות לשקע OBD, 9% באמצעות גרירה או העמסת הרכב, 3% הרכב נשדד מבעליו, ב-5% מהמקרים לא ניתן לקבוע. מניתוח כלל אירועי ניסיונות הגניבה נמצא כי ב 19% מהם, הגנבים משתמשים במשבשים סלולריים.

המדגם גם העלה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 34% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 30%, אזור הדרום עם 13%, אזור השפלה עם 7%, ירושלים עם 7%, אזור הצפון עם 8% ויו"ש עם 1%.

______________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות