נפלה באולם אירועים – תפוצה ב-120 אלף שקלים

התובעת, שבילתה באירוע באופקים ביחד עם בתה, נפלה בגרם מדרגות לא בטיחותי וחשוך. ביהמ"ש קבע כי החברה המפעילה את המקום התרשלה בהתנהלותה כלפי הקהל
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, תומר אורינוב, הורה לחברה לפיתוח ובינוי אופקים ומרחבים בע"מ, לשלם פיצויים בסך 120 אלף שקלים, כולל שכ"ט עו"ד, בגין נזקי גוף שנגרמו לתובעת בתאונה שהתרחשה באולם אירועים בעיר אופקים.

על פי התביעה, התובעת בעודה יורדת מהבמה, כיבו את כל האורות באולם ונהיה חושך מוחלט. הבמה הייתה ללא מעקה לצד המדרגות וללא תאורה לכיוון המדרגות. כמו כן, לא היו כל סימנים זוהרים או שלטי אזהרה במדרגות והיא לא יכולה היתה לראות היכן עליה להניח את רגלי. כתוצאה מרצף האירועים המצער היא כשלה במדרגות ונפלה נפילה חזקה אל הרצפה.

הסיבה לנפילתה, כך נטען בתביעה, איננה בשל איבוד שיווי משקל מקרי, אלא פער גבהים בין מדרגה למדרגה שאת קיומו היא לא יכלה לראות, בשל החשיכה ששררה באולם באותה עת, היעדרם של סימנים זוהרים בגרם המדרגות והיעדר מעקה אחיזה שיכול היה למנוע את הנפילה.

עדת ראיה סיפרה כי ראתה את התובעת ובתה יורדות מהבמה, לאחר שלא מצאו מקום ישיבת בשולחנות שעל הבמה, כשתוך כדי ירידה במדרגות מהבמה, כבו האורות באולם והתובעת נפלה. העדה הסבירה, כי המדרגות היו באותו גוון ובשל החושך ששרר באולם בעת התאונה, לא ניתן היה להבחין אם יש פער בין מדרגה למדרגה.

מפגע בטיחותי

השופט אורינוב, שקיבל את התביעה, ציין כי שוכנע ברמה הנדרשת במשפט אזרחי, כי התובעת נפלה במדרגות המובילות מהבמה שהיתה מוצבת במקום לבין רחבת האולם, זאת בעת שהאולם הוחשך לפתע.

"נפילתה של התובעת", נכתב בפסק הדין, "אירעה בעקבות מפגע בדמות מדרגות לקויות: כאלה שבעת חשיכה או תאורה חלשה לא ניתן להבחין בפער גבהים בין מדרגה למדרגה, שאין בהן סימנים זוהרים להארה, שאינן מוארות, שאינן נתמכות במעקה בטיחות ושנעדרות שלטי אזהרה".

השופטת קבע עוד כי החברה המפעילה את אולם האירועים הפרה את חובות הזהירות המושגית והקונקרטית המוטלות עליה כלפי התובעת.

"באולם האירועים", הסביר השופט, "נבנה גרם מדרגות המוביל לבמה עליה ניצבים שולחנות ישיבה המיועדים לקהל המוזמנים לאולם. גרם המדרגות האמור נבנה באופן לקוי והוא מהווה מפגע: בעת חשיכה או תאורה חלשה לא ניתן להבחין בהפרשי הגובה בין מדרגה למדרגה. המדרגות עצמן אינן מוארות, לא הותקנו עליהן סימנים זוהרים להארה, לא הותקנו עליהן פסים למניעת החלקה, והמדרגות אינן נתמכות במעקה אחיזה. שומה היה על הנתבעת לוודא כי גרם המדרגות תקין ואינו מהווה מפגע לעוברים ושבים, בהיותו מעבר ציבורי לאזור ישיבה באולם האירועים, ואולם היא כשלה בכך".

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט תומר אורינוב

____________________________________________________________

עו"ד צפריר טל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות