הפעיל החברתי נגד ינון מגל: "אמר שאהוד ברק מימן אותי"

סדי בן שיטרית דורש מהמגיש פיצוי של 140 אלף שקל על הוצאת דיבתו, לאחר שלטענתו בתוכניתו ברדיו 103 כינה אותו "עונש": "ביקש לצבוע אותי כרודף בצע"
רונן לוי |
ינון מגל, צילום: פלאש 90

הפעיל החברתי סדי בן שטרית תובע את המגיש ינון מגל על הוצאת לשון הרע ודורש פיצוי בסך 140 אלף שקלים, לאחר שלטענתו הכפיש את שמו בתוכניתו ב-103 FM וכי בין השאר גם טען כי רה"מ לשעבר אהוד ברק הוא שמימן את פעילותו.

תביעתו של בן שטרית מצטרפת לתביעה נוספת שהוגשה נגד מגל בתחילת השבוע, על ידי הפרשן הפוליטי של חדשות 13, רביב דרוקר.

על פי התביעה של בן שטרית, לפני למעלה משנה, במסגרת שיחה ששודרה ברדיו FM103, נאמרו מפי ינון מגל הדברים הבאים:

"אהוד ברק, שמימן אותו את סדי בן שטרית, אתה מבין שמימן את סדי בן שטרית בהפגנות של בלפור, הוא עכשיו אומר לחברי מר״צ שהם פשיסטים שתומכים באפרטהייד. העונש שלכם חזר במו בומרנג, מגיע לכם". הדברים לוו בצחוק מבויים של הנתבע וכינויי גנאי כלפי התובע במילים המתייחסות לתובע: "העונש שלכם". בבחינת היות התובע "עונש" למחנה הפוליטי אליו הוא משתייך.

הפעיל החברתי סדי בן שטרית, צילום: פלאש 90

"מדובר בדברים בוטים, שקריים, רדודים ומשולחי רסן המפורסמים בתוכנית רדיו אשר לה עשרות אלפי מאזינים", נכתב בתביעה, "למעלה מהדרוש יובהר, כי לא מר אהוד ברק ולא כל פוליטיקאי אחר מימן את התובע, לא במהלך ההפגנות בבלפור ולא במועד הגשת תביעה זו ומשכך מדובר בדברי לשון הרע ובלע בוטים וחמורים, אשר מטילים דופי במניעי התובע ומעלילים עלילות שווא כי הוא פועל ממניעים שאינם טהורים ובראשם בצע כסף".

תוכנית ברמה נמוכה

לטענת בן שטרית, דברי מגל עולים לכדי לשון הרע על־פי כל מבחן אובייקטיבי ומהווים לשון הרע כמשמעה בחוק איסור לשון הרע. "לא זו אף זו", נכתב לבית המשפט, "הדברים פורסמו בשידור חי, ברבים ולכל קהל המאזינים של תחנת הרדיו, קהל המוערך בעשרות אלפי מאזינים ומשכך אין כל ספק כי מהווים פרסום".

עוד נכתב בתביעה: "דברי הנתבע פוגעים באופן חמור בשמו הטוב של התובע שכן הם מעצימים את הדיסוננס שבין המחאה האוטנטית של התובע שנובעת מעומק ליבו ומשורשי אמונתו לבין התדמית המכוערת שמבקש הנתבע לצבוע את התובע כמי שבראש מעייניו בצע כסף, אליה מתווסף לעג בדמות צחוק פרוע המלווה בכינויי גנאי. מדובר בתקשורת ברמה הנמוכה ביותר האפשרית, אלא מאי, שקהל מעריציה גדול ורחב בהיקפו".


עו"ד יורם ליכטנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות