הפרקליטות: "להעביר מסר תקיף למחזיקי הנשק"

בערעור שהוגש לעליון על קולת עונשו של נאשם שהחזיק בביתו נשק ונידון ל-10 חודשי מאסר, כתבו נציגי המדינה: "אקדח במערכה הראשונה – ירה במערכה האחרונה"
רונן לוי |
ייבוא נשק לא חוקי - אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט העליון, הוגשה הודעת ערעור על קולת עונשו של הנאשם, שהורשע בהחזקת נשק ונידון לעונש של 10 חודשי מאסר בלבד. "אקדח שמופיע במערכה הראשונה, יירה עד סוף המערכה האחרונה", נכתב בערעור. לטענת הפרקליטות, על בית המשפט להתייצב להגנתם של אזרחי ישראל ויישובי החברה הערבית בפרט ולהעביר מסר חד-משמעי וברור: "החזקת – סיכנת – שילמת".

הנאשם אחמד קדורה, בן 20, הודה בכך, שלבקשת בן דודו, קיבל מידיו והסתיר מהמשטרה בגג ביתו אקדח מסוג גלוק, יחד עם מחסנית וכדורים מתאימים, ורימון הלם סינוור M7290. את האקדח והכדורים – שלא הוסגרו למשטרה ולא נתפסו – העביר הנאשם לידי אחר נוסף, ואילו הרימון נתפס בחיפוש שביצעה המשטרה על הגג.

בית המשפט המחוזי בחיפה, הרשיע את הנאשם בעבירה של החזקת נשק וגזר עליו עונש של 10 חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו, מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 שקלים. מכאן הערעור, במסגרתו מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר האופן משמעותי את עונש המאסר שהוטל על הנאשם.

לעמדת הפרקליטות, כך לפי הודעת הערעור, העונש שהוטל על הנאשם מקל עמו יתר על המידה ואינו מתיישב עם חומרת העבירות שביצע, עם הסכנה המשמעותית לציבור הגלומה בהן ועם הצורך בהטלת עונשי מאסר חמורים ובלתי סלחניים בעבירות נשק. זאת, כחלק מהמאבק שמנהלת מדינת ישראל כנגד האיום הרב שמהווה עולם הנשק ותופעת החזקת כלי הנשק הבלתי חוקיים, שהפכה למכת מדינה בקרב בציבור בכללותו, ובקרב החברה הערבית בייחוד.

"החזקת נשק היא נורמה פסולה"

"על בית המשפט הנכבד להתייצב להגנתם של בני החברה הערבית, ולהעביר מסר חד-משמעי: החזקה היא נורמה פסולה והמעז להפר אותה ייענש בחומרה", צוין בהודעת הערעור.

עוד נכתב, כי הנחייתו הברורה והעקבית של בית המשפט הנכבד היא להחמיר באופן ניכר בענישתם של מי שביצעו עבירות נשק, בפרט בעת הזו, נוכח היקף וממדי העבירות שהפכו זה מכבר למכת מדינה. בתוך כך, חשיבות מיוחדת ישנה למיגור תופעת החזקת הנשק הבלתי-חוקי, בהיותה החוליה הראשונה בשרשרת עבירות השימוש בנשק, התשתית והגורם בלעדיו איין.

"המציאות הטופחת על פנינו היטיבה ללמד כי אקדח שמופיע במערכה הראשונה, יירה עד סוף המערכה האחרונה. לפיכך, כאשר מעשה החזקה של נשק בלתי-חוקי נחשף, על בית המשפט להתייצב להגנתם של אזרחי מדינת ישראל, ויישובי החברה הערבית בפרט, ולהעביר מסר חד-משמעי וברור: החזקת – סיכנת – שילמת. עצם ההחזקה היא מעשה חמור ופסול, ומי שייתפס ייענש בחומרה רבה", נכתב בערעור.


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות