בשם הנקמה: ניסיון רצח על הכביש הראשי

6 בני משפחה מרמלה נאשמים כי עקבו אחרי יריבם על כביש 40, חסמו את הדרך והחלו בקרב יריות ורק בנס איש לא נהרג. הפרקליטות מבקשת את מעצרם עד תום ההליכים
דניאל בן חמו |
בדרך ליום שגרתי. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום כנגד שישה נאשמים בני משפחה אחת מרמלה, בגין עבירות של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, נשיאת נשק, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ושיבוש מהלכי משפט. השישה נאשמים כי ביקשו לנקום על מותו של בן משפחתם ולשם כך ביצעו ניסיון לרצח באמצע כביש ראשי, לאור יום, כשהם חוסמים את הכביש ומבצעים ירי תוך סיכון חיי הנהגים שעל הכביש. בהמשך אף ניסו להימלט תוך ניסיון להעלים את כלי הירי והרכב בו נסעו.

על פי כתב האישום, השישה החליטו לרצוח אדם אחר כנקמה על מותו של בן משפחתם, ולשם כך הצטיידו ברכבים, בנשק ובתחמושת. בהמשך לתכניתם, עקבו הנאשמים אחר המתלונן כשהוא נוסע במכוניתו בכביש 40. בשלב מסוים, עקפו הנאשמים את רכבו של המתלונן ועצרו את רכביהם לרוחב הכביש, סמוך למושב סתריה, באופן שחסם את התנועה. הנאשמים יצאו מן הרכבים כשהם רעולי פנים, עוטים כפפות וחמושים באקדחים והחלו לירות לעבר המתלונן בכוונה להביא למותו.

הנאשמים, כך מפורט בכתב האישום, ירו לפחות 29 כדורים אשר חלקם פגעו במתלונן וברכבו, ואילו חלקם פגעו בכלי רכב של אזרחים שנסעו בסמוך. כל אותה העת נעצרו בכביש רכבים רבים בשל החסימה שיצרו הנאשמים בכביש, ואילו נהג אוטובוס של חברת אלקטרה אפיקים, ניסה למלט את האוטובוס ובו נוסעים רבים על מנת שאלו לא יפגעו. בניסיון לחמוק מהירי, החל המתלונן בנסיעה אחורנית בשול הדרך בעוד הנאשמים רצים אחריו וממשיכים לירות לעברו.

הקורבן נמלט

במהלך הנסיעה לאחור פגע רכבו של המתלונן ברכבה של נהגת, אשר הורידה את ראשה על מנת שלא להיפגע מהירי. לאחר ההתנגשות, עצר רכבו של המתלונן והוא נמלט ממנו בריצה לעבר הנתיב הנגדי כשהנאשמים דולקים אחריו ויורים לעברו בכוונה לגרום למותו עד שנפל על הכביש בשל פגיעות הירי. כתוצאה מהירי נפגעו, פרט למתלונן אדם נוסף שנהג על משאית ונקלע לזירת הירי, ושני כלי רכב שחלפו במקום.

לפי האישום, בשלב זה נמלטו הנאשמים מהמקום ברכביהם ונסעו בנסיעה פרועה ובמהירות גבוהה תוך שהם עוקפים כלי רכב בצורה מסוכנת, נוסעים בשולי הכביש ומסכנים את משתמשי הדרך. במהלך נסיעתם נעצר אחד הרכבים של הנאשמים במחסום משטרתי סמוך לקריית גת, וכשהבחינו הנאשמים בשוטר שניגש לעברם, השליכו שניים מהאקדחים מחלון הרכב לעבר שולי הדרך וכן שברו את הטלפון הנייד שברשותם. נאשמים נוספים נמלטו באמצעות רכבם לעבר העיר רהט תוך שהם מנטרלים את מכשיר האיתוראן ברכבם ומסתירים את רכבם.

נוסף על האמור, בביתו של אחד הנאשמים ברמלה, נמצאו שבעה כלי נשק שהוחזקו שלא כדין, ובגין זאת הוא נאשם גם בריבוי עבירות של החזקת נשק. במקביל לכתב האישום הוגשה נגד השישה גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים.

_____________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות