5 מטפלות מקרית שמונה נאשמות בהתעללות: "זלזול מוחלט בחיי אדם"

פרשת ההתעללות במעון ויצ"ו עולה שלב – בכתב אישום חמור שהוגש לביהמ"ש המחוזי בנצרת. ב"כ ההורים, עו"ד קארין לגטיוי: "נלחמים את הקרב הקשה של הפעוטות"
דנה לווינסקי |
תינוק פעוט ילד פעוטה ילדה
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

פרשת ההתעללות במעון ויצ"ו בקרית שמונה: לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום חמור נגד חמש מטפלות במעון, המייחס להן תקיפה והתעללות בפעוטות שהיו תחת חסותן. החמש, אילנית ואקנין, 49, מיכל שוקרון, 52, רחל בן שמעון, 48, אריאנה כברי, 46, ודינה ממן, 48, תושבות קריית שמונה שעבדו כמטפלות במעון היום "ויצ"ו ורדים" שבקריית שמונה. באת כוחם של הורי הפעוטות, עו"ד קארין לגטיוי, אמרה לאחר הגשת כתב האישום כי "לא נוותר ונגיע לכל מקום בו יימצאו המטפלות בדרישה למצות את הדין. אנו נלחמים את הקרב הקשה של הפעוטות בכל הארץ".

עו"ד קארין לגטיוי
עו"ד קארין לגטיוי

על פי כתב האישום, הנאשמות עבדו כמטפלות בכיתת הפעוטות במעון "ויצו ורדים" וטפלו ב-27 פעוטות בגילאי שנה עד שנתיים. במסגרת עבודתן כמטפלות בפעוטות, נהגו הנאשמות להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית ולנקוט צעדי משמעת נוקשים כלפי הפעוטות, הבאים לידי ביטוי, בין היתר, בהכאתם, דחיפתם, משיכתם בחוזקה מידיהם ורגליהם, הטחתם במיטה וכיסוי פניהם וראשם בשמיכה עבה לראשו מבלי להשאיר להם פתח לאוויר.

כתב האישום מייחס לנאשמות ביצוע עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע על ידי אחראי, תקיפת קטין או חסר ישע ותקיפה בנסיבות מחמירות.

הפרקליטות בקשה לעצור את הנאשמות עד תום ההליכים המשפטים נגדן. בבקשת המעצר ציינו נציגי הפרקליטות כי "המסוכנות של המשיבות מתחזקת לאור ריבוי העבירות והמעשים, שבוצעו במועדים שונים ולאורך תקופה ארוכה כלפי פעוטות חסרי ישע וחסרי אונים אשר חסו תחת אחריותם, נתונים לחסדיהן ותלויים בהן באופן מוחלט".

עוד נכתב בבקשת המעצר: "העבירות בוצעו תוך גרימת סבל רב ופגיעות גופניות ונפשיות לפעוטות… מעשיהן של המשיבות מעידים על קשיות לב, קהות חושים, זלזול מוחלט בחיי אדם ובבריאות הגופנית והנפשית של הפעוטות״.

עו"ד לגטיוי: "נגיע לכל מקום שבו יהיו"

עו"ד קארין לגטיוי המייצגת את ההורים: " כזכור, השופט מרגלית הגדיר את הפרשה הזו כ'פרשת התעללות חמורה וייחודית כאשר כל צוות הגן (5 במספר), הפגין דפוס התנהגות אלימה ושיטתית'. בשל חומרת העבירות כתבי האישום הוגשו במחוזי נצרת, ההורים לא יוותרו ויגיעו לכל מקום בו יימצאו המטפלות בדרישה למצות את הדין. זה לא הקרב שלנו בלבד, לצד מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך אנו נלחמים את הקרב הקשה של הפעוטות בכל הארץ".

_______________________________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות