קרב עיתונאים: דרוקר נגד ריקלין ומגל

הפרשן והמגיש תובע 150 אלף שקל פיצוי על לשון הרע שפורסמו לכאורה לאחר ששודר תחקירו על מעלליו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן: "הטלת ספק ביושרה המקצועית"
רונן לוי |
רביב דרוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי רביב דרוקר ממשיך בהגשת תביעות לשון הרע.

לאחר שבחודש אוקטובר האחרון הגיש הפרשן והמגיש של חדשות 13 תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד יעקב ברדוגו, גלי-צה"ל, המגישים נועם פתחי ויותם זמרי ותחנות גלי-ישראל ורדיו דרום שמשדרות את תוכניתם, הוא פנה כעת לבית המשפט והגיש תביעה בסך 150 אלף שקלים נגד שמעון ריקלין וינון מגל.

השניים, לטענתו פרסמו נגדו לשון הרע כשהתייחסו לתחקיר שפרסם בתוכנית "המקור" על אודות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן והרומן שניהל עם אישה נשואה. "פרסמו שקרים שנועדו להשפיל אותי ולהטיל ספק ביושרה המקצועית שלי".

כזכור, בתוכנית המקור שודר תחקיר אודות כהן שפגע לכאורה בביטחון מידע בשל הרומן שניהל.

לאחר פרסום התחקיר צייץ ריקלין: "הסיפור על יוסי כהן הוצע לכלי תקשורת שונים, כולל קשת 12 לפני שהוצע לערוץ 13, אך הם סרבו בטענה שמדובר בחומר צהוב ורכילותי ושהם לא עוסקים בכך. היחיד שהסכים לפרסם את החומר זה רביב דרוקר. אתם כבר יודעים למה".

בפוסט שפרסם בפייסבוק השיב ריקלין על השאלה שהעלה בטוויטר: "‏כי דרוקר מנסה לאורך השנים להיות מחסל סדרתי של אנשי ימין בולטים: נתניהו וינטר כהן רשימה חלקית. זו לא עיתונות. זה לא עיתונאי. זה רפש".

"שקר גס"

דרוקר השיב לריקלין בציוץ: "זה שקר גס ומציע לך לחזור ממנו. קשת וערוצי תקשורת אחרים ניהלו מסע חיזורים מאוד ממושך ועקשני אחרי שיקר, הן המהדורה והן 'עובדה'".

ריקלין צייץ חזרה "רביב. בניגוד אליך אני לא מפרסם רכילות. בניגוד אליך אני לא מנסה לחסל אוייבים פוליטיים דרך חדר המיטות", ואילו דרוקר השיב: "אני מבקש שתחזור בך, אחרת איאלץ לתבוע". ריקלין לא חזר בו.

אך הפרסום לא הסתיים בריקלין ויום לאחר מכן בתוכנית שהגיש מגל עם בן כספית ברדיו 103FM, העלה מגל טענה דומה.

"מתברר שהסיפור הוצע קודם לכלי תקשורת שונים כולל לקשת 12 שסירבו לקחת אותו כי זה חומר צהוב, רכילותי והם מסרבים להתעסק בנושא הזה והיחיד שפרסם את זה זה דרוקר".

בגין הפרסומים הללו, הגיש כעת דרוקר תביעת דיבה בדרישה לקבל פיצוי בסך 100 אלף שקלים מריקלין ועוד 50 אלף שקלים ממגל.

"מדובר בשקר שנועד להשפיל את התובע ולהטיל ספק ביושרה המקצועית… לא תיתכן פגיעה קשה מזו במוניטין התובע ובשמו הטוב כעיתונאי, שכן ללא יושרה ומקצועיות אין לעיתונאי דבר להציע ואיש לא ייתן אמון בדבריו".

דרוקר טוען עוד, כי הטענות כלפיו פורסמו בזדון והשקר שהיה זדוני לדבריו פרסומו תואם ביניהם והם גם לא פנו אליו לתגובה. טרם הוגש כתב הגנה.


עו"ד ליאור שבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות