הקלה בעונשו של איש שוק ההון חיליק טפירו

שופטי העליון קיבלו את הערעור שהגישו עוה"ד אייל בסרגליק וליזה בנאיון שקיבלו את ייצוגו לאחרונה. הסנגורים: "תם אך לא נשלם, נבקש חנינה מנשיא המדינה"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

בית המשפט העליון הקל בעונשם של אנשי שוק ההון שהורשעו בהונאת משקיעים ב"קרן אור", יחיאל (חיליק) טפירו ואמיר בירמן.

עונשו של טפירו הופחת משמעותית מ-60 חודשי מאסר ל-40 חודשים בלבד ואילו עונשו בירמן הופחת מ-36 חודשי מאסר ל-28 חודשים.

באי כוחו של טפירו, עוה"ד אייל בסרגליק וליזה בנאיון אמרו לאחר ההחלטה: "תם אך לא נשלם, נשלים את המלאכה בבקשת חנינה שתוגש לנשיא המדינה בשבועות הקרובים".

טפירו הורשע בביהמ"ש המחוזי בת"א, על ידי השופט חאלד כבוב, בעבירות של גניבה בידי מורשה ממשקיעים בהיקף של 45 מיליון שקלים, קבלת דבר במרמה בהיקף של 80 מיליון שקלים כמו גם בעבירות מנהלים ועבירות על חוק ניירות ערך.

בהכרעת הדין קבע השופט כבוב, כי בשנים 2014-2012 גייסו טפירו ובירמן באמצעות "קרן אור", כ-80 מיליון שקלים מכ-600 משקיעים.

הגיוס נעשה ללא פרסום תשקיף כדין, אגב הבטחת תשואה גבוהה וידועה מראש ותוך הצגת מצגי שווא בדבר מאפייני ההשקעה.

טפירו ובירמן התחייבו כי הכספים יושקעו בפרויקטים של תמ"א 38 ובאשראי חוץ בנקאי, אולם בפועל חלק ניכר מהכספים שימש לביצוע החזרים למשקיעים, למימון הוצאות תפעול, לצרכיהם האישיים של טפירו ובירמן וכן לשימושים נוספים שלא תאמו את המצג שניתן למשקיעים.

עו"ד אייל בסרגליק

לקראת שנת 2014 פירקו טפירו ובירמן את השותפות ביניהם.

טפירו, שנשאר הבעלים והמנהל היחיד של החברה, המשיך בביצוע העבירות עד אפריל 2014, מועד שבו רשות ניירות ערך דרשה להפסיק את פעולות גיוס הכספים.

5 שנות מאסר במחוזי

השופט כבוב כתב בגזר הדין כי עת עסקינן בעבירות ניירות ערך כבמקרה דנן, אין מדובר בפעילות שמתבצעת 'בלהט הרגע'. "במיוחד בנסיבות כבענייננו, בהן מדובר בעבירות הדורשות חשיבה ותכנון רב אשר בוצעו בתשומת לב ובמשך פרק זמן ממושך.

הדעת נותנת שנאשמים כאלה מחשבים את מידת הסיכון והסיכוי בטרם קבלת ההחלטה על התוואי והדרך שבה נקטו, כאשר הסיכון של חשיפת מעשיהם והחשש מפני ההליך הפלילי שעלול להינקט כנגדם לרבות הענישה שתוטל במסגרתו, בוודאי מקבלים משקל משמעותי בשיקוליהם".

לפני כשנה, בפברואר 2021, גזר השופט כבוב עונש של חמש שנות מאסר וקנס של 100 אלף שקלים על טפירו ועל שותפו בירמן, גזר בית המשפט עונש של שלוש שנות מאסר וקנס של 75 אלף שקלים.

לאחר מתן גזר הדין ערער טפירו לעליון, באמצעות עוה"ד ממשרד גיורא אדרת.

הסנגורים ביקשו עיכוב ביצוע של גזר הדין, שנדחה בטענה כי סיכויי הערעור נמוכים.

לאחר החלטה זו, החל עו"ד בסרגליק לייצג את טפירו והגיש בקשת ערעור מתוקנת.

בתגובה לערעור התנגדה הפרקליטות להפחתה משמעותית בעונש והסכימה כי העונש יופחת לארבע שנות מאסר בלבד.

עו"ד בסרגליק: "ערעור מוצדק ביותר"

לאחר שמיעת טיעוניו של עו"ד בסרגליק קיבלו השופטים את עמדתו וקיצרו משמעותית את עונשו. "מבלי להקל ראש במעשיו החמורים שביצע טפירו", כך כתבו השופטים, "לאור נסיבותיו המשפחתיות – שאף הן אינן פשוטות, בלשון המעטה; לאור העובדה שטפירו עושה מאמצים משמעותיים כדי להחזיר לנפגעי העבירות שביצע את הכספים שנלקחו מהם; ובמידה לא מועטה – בשל שיקולי האחידות בענישה".

עוה"ד בסרגליק ובנאיון מסרו: "תם אך לא נשלם. התיק התקבל במשרדנו לאחר שנדחה עיכוב ביצוע העונש בערעור. תרנו אחרי כל הראיות בתיק והגענו למסקנה שהערעור הינו מוצדק ביותר הן לעניין הכרעת הדין והן לעניין העונש. קיבלנו את המלצת בית המשפט לעניין הכרעת הדין, תוך שבית המשפט העליון מקבל באופן חריג את עמדתנו לעניין העונש. נשלים את המלאכה בבקשת חנינה שתוגש לנשיא המדינה בשבועות הקרובים".

לאתר עו"ד אייל בסרגליק לחצו כאן


עו"ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות