בגלל חשד להתעללות – גן הילדים נסגר

ביהמ"ש בראשל"צ דחה עתירת מנהלת גן "כוכב נולד" בגדרה לבטל את צו הסגירה וקבע כי לא ייפתחו שערי המקום עד לתום החקירה הפלילית נגד המטפלות
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה Envato

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גלעד לובינסקי-זיו, קיבל את עמדת הפרקליטות ומחק את עתירתה של מנהלת בגן ״כוכב נולד״ בעיר גדרה כנגד סגירת הגן בשל חקירה המתנהלת בחשד לפגיעה בפעוטות הגן. בהמשך להחלטת בית המשפט, הגן יישאר סגור בהתאם לצו מנהלי שהוצא עם פתיחת החקירה הפלילית בעניינו ע"י משרד החינוך.

מדובר במעון לפעוטות בשם ״כוכב נולד״, אשר פעל בעיר גדרה. לפני כחודש וחצי ניתן צו הפסקה מנהלי למעון במקביל לתלונה אשר הוגשה במשטרה על ידי אב שבנו טופל במעון, בחשד לאלימות המופנית כלפי הפעוטות מצד הגננת. בבקשה להוצאת הצו ציין משרד החינוך כי "קיימת אפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במסגרת".

"הגנה על הפעוטות"

בתגובה לצו ההפסקה המנהלי, הגישה מנהלת המעון עתירה לביטול הצו והשבת המעון לפעילות, בין היתר בטענה לכשל נקודתי לכאורה והתנהגות בלתי נאותה של עובדת שטופל ע"י המשיבה". טענה זו עמדה בניגוד להודעת המשטרה לפיה במהלך החקירה נצפו במצלמות הגן מקרי אלימות רבים שבוצעו ע"י מספר מטפלות שונות וכן כי גם מנהלת הגן, להלן העותרת, חשודה בביצוע עבירות חמורות.

במסגרת העתירה טענה הפרקליטות כי במלאכת האיזון שבין זכות העותרת לפרנסה לבין הסיכון הנשקף לפעוטות, הכף נוטה בבירור לטובת ההגנה על הפעוטות, בשל היותם חסרי יכולת להגן על עצמם, להתנגד או לדווח על פגיעה. לאור הראיות שהציגה הפרקליטות, המליץ בית המשפט לעותרת לחזור בה מן העתירה ומשכך, העתירה נמחקה והצו המנהלי המורה על סגירת הגן נותר על כנו.

תיק החקירה הפלילי כנגד מנהלת ועובדות הגן הועבר לפרקליטות אשר בוחנת אותו בימים אלה לשם גיבוש החלטה.

ביהמ"ש על ההתעלות בגן ויצ"ו בקריית שמונה: "התעללות שיטתית"

השבוע דן בית משפט השלום בקריית שמונה בהארכת מעצרה של אחת הגננות החשודה בהתעללות בפעוטות במעון של ויצ"ו בקריית שמונה וקבע כי היא תישאר במעצר עד ל-8 באפריל. השופט מורן מרגלית, התקשה להסתיר את תחושותיו הקשות לגבי החשדות המיוחסים למטפלת ולמטפלות נוספות בגן לאחר שצפה בסרטונים המתעדים את שהתרחש במקום. "מהסרטים עולה התנהגות הנחזית, בזהירות המתבקשת, להתעללות שיטתית", כתב השופט. עו"ד קארין לגטיוי, המייצגת את הורי הפעוטות, אמרה בתום הדיון כי העדויות המצולמות מעידות על פרשה חמורה שלזוועתנו החשדות בה מקטינות את פרשת כרמל מעודה".

עו"ד קארין לגטיוי. צילום מסך: אוביטר

במקביל למעצרן של החשודות, הוציא משרד החינוך, צו סגירה מנהלי למשך 60 יום למעון ויצ"ו בקריית שמונה, בו התרחשו, לפי החשד, מקרי אלימות רבים כלפי פעוטות. במהלך החקירה נחשפו השוטרים לעשרות סרטונים ממצלמות האבטחה שתיעדו אלימות קשה כלפי הילדים. עד כה נעצרו במסגרת הפרשה גננת ו-4 סייעות בחשד להתעללות בילדים.

"אלימות בוטה"

הפרשה החלה לפני כשבועיים, אז הגיעה אמה של אחת הפעוטות לאסוף את בתה מהגן מוקדם. האם הבחינה באחת המטפלות אוחזת בילדה באגרסיביות, מצמידה אותה לקיר וצועקת עליה. בעקבות המקרה ניגשה האם להגיש תלונה למשטרה.

בעוד הדיון אצל השופט מרגלית התנהל בתוך האולם, התקבצו הורים רבים מחוץ לבית המשפט והפגינו: "גננות מתעללות לכלא", כתבו על אחד השלטים, ועל שלט נוסף נכתב: "אבא, אמא, המפלצת בגן ולא בסיפורים".

עו"ד קארין לגטיוי המייצגת את ההורים אמרה כי "עדויות ההורים שנחשפו לתיעודים המצולמים וההתפתחויות מעידות על חומרת הפרשה, אנו מזמינים את כל מי שיוכל להגיע לעמוד לצידנו ולזעוק את זעקת הפעוטות". היא הוסיפה כי "העדויות המצולמות מעידות על פרשה חמורה שלזוועתנו החשדות בה מקטינות את פרשת כרמל מעודה".

_______________________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות