פוענח פיצוץ מטען החבלה במשרד הבריאות בנצרת

כתב אישום הוגש לביהמ"ש נגד שניים שביצעו את המעשה על כנקמה על חקירה שהתנהלה נגד מפעלי מזון. הפיצוץ בלשכה גרם לנזק רב למקום
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

פוענח פיצוץ מטען החבלה במשרד הבריאות בנצרת: לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד געפר פאחורי, 20, מנצרת ועלי כליבאת, 24, תושב בסמת טבעון בגין פיצוץ מטען בכניסה למשרד הבריאות בנצרת, בנובמבר 2021. על פי כתב האישום השניים ביצעו את המעשה כנקמה על חקירה שמתנהלת נגד מפעלי מזון, המוחזקים בידי עבריינים.

לפי כתב האישום, אחיו של פאחורי וגיסו של האח נסים כליבאת, תכננו לפוצץ מטען חבלה סמוך למשרדי נפת נצרת של לשכת הבריאות, השייכת למשרד הבריאות, בנצרת, במטרה לפגוע במשרדים ולגרום לבהלה. הנאשם עלי שהוא קרוב משפחה לנסים נפגש איתו בבסמת טבעון. נסים אשר נשא איתו מטען נפץ ומערכת הפעלה אלחוטית עם שלט אסף את עלי ברכבו, והשניים נסעו לנצרת, במטרה לממש את התכנית ולפוצץ את המטען במשרדים.

נסים והנאשם עלי הגיעו לביתו של הנאשם געפר וסיכמו כי הנאשם עלי ייסע עם הרכב עד למשרדים על מנת להתריע להם על הימצאות כוחות משטרה בציר התנועה. בהמשך לסיכום זה, יצא הנאשם עלי ברכב לכיוון המשרדים. משלא נתקל בכוחות משטרה בדרך, המתין סמוך למשרדים.

מספר דקות לאחר מכן, יצאו הנאשם געפר ונסים באמצעות קטנוע ולבשו קסדות וכפפות. נסים ירד מהקטנוע, הניח את המטען סמוך לדלת, וחזר בריצה לקטנוע. הנאשם געפר החל בנסיעה, ולאחר מספר מטרים פוצץ נסים את המטען באמצעות שלט. כתוצאה מפיצוץ המטען נהרסה דלת המשרדים, חלק מחדרי המשרדים בקומת הכניסה, ניזוקו מפיסות מתכת שהועפו. לאחר מכן שרף הנאשם עלי את הבגדים שלבש בעת פיצוץ המטען, ונפטר מהקסדות.

עוד בפלילים: 10 חודשי מאסר לעורכת דין שהבריחה סמים לכלא

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר 10 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 5,000 שקלים על עורכת הדין שיר סנדלר, שהורשעה בכך שסיפקה סמים והעבירה חפץ מסוכן לאסירים בבית הסוהר. "העונש שנגזר על הנאשמת יש בו כדי לבטא, בין השאר, את שפל המדרגה אליו הגיעה, ואת התהום הפעורה בין מעשיה לבין האמון שבית המשפט נותן וימשיך לתת בציבור עורכי הדין. בית המשפט מחויב להוקיע את מעשיה של הנאשמת, ולהדגיש כי מדובר בחריג שבחריגים הראוי לעונש בהתאם", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום בו הורשעה סנדלר, במסגרת עיסוקה כעורכת דין סיפקה סמים לאסיר בבית הסוהר, כ-38 גרם חשיש ו-3.5 גרם קנבוס. בהזדמנות נוספת העבירה לידיו חפץ אסור מסוכן. היא הורשעה בהתאם להודאתה והופנתה לקבלת תסקיר מבחן.

בגזר הדין צוין כי החדרת סמים אל בין כותלי בית הסוהר ואספקתם לכלואים פוגעת באופן ישיר בניהולו התקין של בית הסוהר ותורמת להגברת פשיעה ואלימות בין כתליו. הנאשמת סנדלר, כך לפי גזר הדין, ניצלה את מעמדה כעורכת דין כדי לאפשר את ביצוע המעשים ו"בכך פגעה הנאשמת הן במעמדם הציבורי של עורכי הדין – 'officers of court', והן במערכת היחסים בין ציבור עורכי הדין הנורמטיבי, הנותן שירות ללקוחותיו – לבין שירות בתי הסוהר".

_______________________________________________

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות