כמה קנס קיבל אגרן כפייתי שמילא את חצר ביתו בגרוטאות?

ביהמ"ש לעניינים מקומיים בחדרה קבע כי גבר בן 65, תושב העיר, ישלם 750 שקלים על הפסולת שאסף. השופטת ציינה כי גזרה קנס מתון משום שפינה חלק ניכר מהמפגע
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט לעניינים מקומיים בחדרה, רקפת סגל, גזרה 750 שקלים קנס לגבר בן 65 המתגורר עם אימו בת ה-89, בבית קרקע בחדרה, אשר בשל היותו אגרן כפייתי הוא מילא את חצר ביתו בגרוטאות, בקבוקים מהם הוא מתפרנס, בעלי חיים, ברזלים ועוד. השופטת ציינה כי הקלה בעונשו וגזרה בעניינו של הנאשם קנס מתון בשל העובדה כי במאמץ רב פינה חלק ניכר מהפסולת ומהמפגעים שהיו בחצר ביתו. "הגם שאני מתרשמת כי הדבר היה קשה לו עד מאוד", כתבה השופטת בהחלטתה, "אני מקווה כי יעשה ככל שביכולתו להקפיד על שימור ההישגים שהושגו בסיועה של באת כוחו ויימנע מהחזרת המצב לאחור".

בכתב אישום שהוגש נגד הבן צוין כי מדובר ביצירת מפגע ופגיעה בסדר ובניקיון, כאשר נערכו שתי ביקורות על ידי הווטרינר העירוני בחדרה ובמסגרתה ביקר הווטרינר בחצרו של הנאשם ונתן הנחיות להמשך סילוק המפגע. בביקורת השנייה שנערכה במסגרתה קבע הווטרינר כי לפיה עדין בחצר יש חלקי מתכת אך פונתה מהמקום הפסולת האורגנית שגרמה למפגע. הוא ציין גם שבמהלך הביקורת המליץ לנאשם שימשיכו לפנות החפצים שנותרו וכמובן לא לאגור בשנית חפצים נוספים על מנת למנוע מפגע עתידי.

קנס מתון

בתחילה הוגש כתב האישום גם נגד האם, אולם לא ניתן היה לתקשר בשום צורה ואחרי שהתביעה העירונית התעקשה להביאה לביהמ"ש בצו הבאה, הוסכם למחוק אותה מכתב האישום ולהמשיך בהליכים נגד הנאשם בלבד. עם הזמן פונתה הפסולת ואז התובע העירוני החליט להשאיר לבית המשפט לקבוע את גובה הקנס מבלי שהמליץ דבר.

בשל העזרה שקיבל הנאשם פונה חלק גדול מהפסולת מחצר הבית ובית המשפט התחשב בדבר ואף קבע קנס מתון בסך 750 שקלים. "הנאשם נרתם אף הוא למשימה והגם שאני מתרשמת כי הדבר היה קשה לו עד מאוד, אני מקווה כי יעשה ככל שביכולתו להקפיד על שימור ההישגים שהושגו בסיועה של באת כוחו ויימנע מהחזרת המצב לאחור", כתבה השופטת סגל בגזר הדין.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רקפת סגל

__________________________________________________________

עו”ד אפרת טרוים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות