שנתיים וחצי מאסר לנער שתקף אדם בעל חזות יהודית בשייח' ג'ראח

הקטין גם יפצה את הקורבן ב-10 אלף שקל. המקרה אירע במהלך הפרות סדר שאירעו בחודש הרמדאן אשתקד. הפרקליטות: "נקווה כי הענישה תהווה גורם מרתיע"
אייל חן |
תהלוכה בשייח ג'ראח בשנה שעברה. צילום: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, אילן סלע, גזר שנתיים וחצי מאסר על קטין, ושנתיים מאסר על קטין נוסף, תושבי ירושלים. בנוסף, נגזרו עליהם מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלונן בסך 10 אלף שקלים מכל אחד, וזאת לאחר שהורשעו בביצוע תקיפה חמורה לפני כשנה בשכונת שייח' ג'ראח. בפרקליטות הביעו שביעות רצון מגזר הדין ואמרו: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, הרשיע את הנאשמים הקטינים בעבירות מעשה טרור וגזר על הנאשמים מאסר משמעותי על אף קטינותם. נקווה כי ענישה משמעותית זו תהווה גורם מרתיע מנטילת חלק בתקיפות לאומניות מעין אלו".

על פי הכרעת הדין, באחד מימי חודש הרמדאן בשנה שעברה התפרעו עשרות פורעים בשכונת שייח' ג'ראח. למקום הגיע המתלונן, בעל חזות יהודית, משהבחינו בו הפורעים הם החלו לצעוק ולזרוק אבנים לעברו. המתלונן ניסה להימלט ורץ עם כלבו שהיה עמו, אז הפורעים תקפו אותו בכל חלקי גופו, בעוצמה ובאכזריות, באגרופים, בבעיטות, באלות עץ, אבנים, סלעים, שוקר חשמלי וחפצים נוספים. בשלב מסוים התקרבה ניידת משטרה למקום, המתלונן רץ לקראתה, אז הרים אחד הפורעים עגלת סופר והשליך לעברו. כתוצאה ממעשיהם של הפורעים נגרמו למתלונן חבלות רבות בכל חלקי גופו. בהמשך לאירוע הזה יידה אחד הנאשמים אבנים לעבר כוחות הביטחון בשער שכם.

הנאשמים הורשעו (כל אחד על פי חלקו) בביצוע עבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

תקיפה אכזרית

השופט סלע קבע כי "חלקם הישיר של הנאשמים נקודתי ומצומצם יחסית. עם זאת, המעשה אינו עומד בפני עצמו בלבד והנאשמים פעלו כחלק מקבוצת התוקפים… ייחודו החמור של מעשה לינץ' הוא בכך שהוא בנוי על השתתפות הרבים, על המון אדם הפועל נגד קורבן שבאופן שחלקו של כוח אחד יכול להיות מועט ונקודתי, אגרוף, בעיטה, הכאה במקל, דחיפה, השלכת חפץ ועוד, כשהנזק נגרם ממכלול המעשים, בכלל זה גם במניעת מנוסת הקרבן, בצעקות המוסיפות לפחד ולאימה של הקורבן ועוד… הנאשמים בעטו בו כאשר הוא היה חסר אונים, ודווקא הצטרפות בשלב זה, יכולה בנקל להיות המכה שתביא לתוצאות היותר חמורות, שכן הקורבן כבר מוכה, חבול וחסר כוחות. המטרה של כלל הנוכחים באירוע הייתה זהה – לפגוע בגופו של המתלונן ואולי אף מעבר לכך ובתוך כך להטיל פחד ובהלה בציבור".

לאחר מתן גזר הדין, מסרה הפרקליטות: "הנאשמים לקחו חלק בתקיפה אכזרית של צעיר שכל חטאו היה שזוהה כיהודי בעת שטייל עם כלבו והותקף על ידי עשרות פורעים. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, הרשיע את הנאשמים הקטינים בעבירות מעשה טרור וגזר על הנאשמים מאסר משמעותי על אף קטינותם. נקווה כי ענישה משמעותית זו תהווה גורם מרתיע מנטילת חלק בתקיפות לאומניות מעין אלו".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אילן סלע

______________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות