אם מנתניה נאשמת: זייפה את מצבם הרפואי של ילדיה כדי לקבל קצבה

במשך 30 שנה קיבלה תושבת העיר במרמה כ-2 מיליון שקל במצטבר מהביטוח הלאומי. בפרקליטות טוענים: "ניצלה את הילדים, השפילה והתעללה בהם"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום כנגד תושבת נתניה, בגין ריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע בידי אחראי, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן עבירות שונות על חוק איסור הלבנת הון, זאת לאחר שבמשך קרוב ל-30 שנים ניצלה את ילדיה לצורך קבלה במרמה של כספים מהביטוח הלאומי, ע"י הצגת מצגי שווא ביחס למצבם הרפואי והקוגניטיבי, תוך שהיא משפילה ומתעללת בהם לצורך כך.

על פי כתב האישום, בין השנים 1994 ועד לחודש פברואר 2022, נהגה הנאשמת לפנות לוועדות שונות מטעם הביטוח הלאומי, בטענות כזב לפיהן ילדיה סובלים, לכאורה, ממגבלות תפקודיות, התנהגותיות והתפתחותיות שונות.

על מנת לגבות דיווחיה הכוזבים במסמכים רפואיים, כך מתואר בכתב האישום שהוגש נגד האם, הביאה הנאשמת לאורך השנים, את ילדיה בפני רופאים שונים לצורך בדיקות ואבחונים שלא לצורך, פעלה להשמתם של ילדיה במסגרות לחינוך מיוחד על אף שמצבם הרפואי לא דרש זאת, וכאשר לא עלה הדבר בידה, נמנעה מלשלוח שניים מילדיה לבית הספר במשך זמן ממושך.

לאורך שנות חייהם, דאגה הנאשמת לשכנע את ילדיה כי הם אכן סובלים ממגבלות ותחלואות שונים, אשר התבססו על דיווחיה הכוזבים ומבלי שאלו תאמו את מצבם האמיתי. בשל מצגי השווא, קיבלה הנאשמת במרמה, בנסיבות מחמירות, מהמוסד לביטוח לאומי, גמלאות נכות כללית בסך כולל של כ-2 מיליון שקלים.

עוד בפלילים: הזמינו משלוח ממסעדות ונפלו קורבן לעוקץ

הונאה מתוחכמת של בעלי עסקים ואזרחים תמימים בהיקף של מאות אלפי שקלים נחשפה והמשטרה עצרה שני חשודים במעשה. על פי החשד, השניים הצליחו להגיע לפרטי לקוחות שהזמינו משלוחים ממסעדות, יצרו קשר עם אותם הלקוחות ותוך השם מתחזים לנציגי המסעדות ביקשו וקיבלו את פרטי האשראי. החשודים נעצרו לאחרונה, והבוקר (יום ב')הגישה המשטרה בעניינם הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום לצד בקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.

החקירה בפרשה זו החלה לפני יותר מחודשיים בעקבות מספר תלונות שהגיעו למשטרה מבעלי עסקים ואזרחים בעלי כרטיסי אשראי מכל הארץ. מהתלונות עלה חשד לביצוע עבירות הונאה באמצעות פרטי כרטיסי אשראי גנובים.

במהלך החודשיים האחרונים התנהלה החקירה באופן סמויה. מהחקירה עלה כי החשודים התקשרו למסעדות בכל רחבי הארץ, הציגו את עצמם כאנשי בטחון של חברת אשראי ועדכנו את עובדי המסעדה כי היתה בעיה בכרטיס האשראי של לקוחות עמם בצעו את הרכישה ביקשו מהם את המספר הטלפון ממנו הלקוח התקשר ואף וידאו עמם את סכום העסקה.

בהמשך לאמור, החשודים התקשרו לבעלי כרטיסי האשראי הציגו את עצמם כעובדים באותה המסעדה שזה עתה הלקוח הזמין ממנה אוכל ועדכנו את בעל הכרטיס כי עקב בעיית תקשורת כרטיס האשראי לא עבר וביקשו את פרטי כרטיס האשראי פעם נוספת. משהגיעו לידם פרטי כרטיסי האשראי של הלקוחות, החשודים רכשו באמצעותם מוצרים שונים ובהם כלי עבודה, מוצרי מזון לחיות ומוצרים שונים לבית בהיקף של מאות אלפי שקלים.

___________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות