הזמינו משלוח ממסעדות ונפלו קורבן לעוקץ

המשטרה הודיעה על כוונתה להעמיד לדין שני תושבי הקריות החשודים כי יצרו קשר עם הלקוחות ובעודם מתחזים לנציגי המסעדות ביקשו וקיבלו את פרטי האשראי שלהם
נעמה כהן |
כרטיס אשראי, ארכיון

הונאה מתוחכמת של בעלי עסקים ואזרחים תמימים בהיקף של מאות אלפי שקלים נחשפה והמשטרה עצרה שני חשודים במעשה. על פי החשד, השניים הצליחו להגיע לפרטי לקוחות שהזמינו משלוחים ממסעדות, יצרו קשר עם אותם הלקוחות ותוך השם מתחזים לנציגי המסעדות ביקשו וקיבלו את פרטי האשראי. החשודים נעצרו לאחרונה, והבוקר (יום ב')הגישה המשטרה בעניינם הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום לצד בקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.

החקירה בפרשה זו החלה לפני יותר מחודשיים בעקבות מספר תלונות שהגיעו למשטרה מבעלי עסקים ואזרחים בעלי כרטיסי אשראי מכל הארץ. מהתלונות עלה חשד לביצוע עבירות הונאה באמצעות פרטי כרטיסי אשראי גנובים.

במהלך החודשיים האחרונים התנהלה החקירה באופן סמויה. מהחקירה עלה כי החשודים התקשרו למסעדות בכל רחבי הארץ, הציגו את עצמם כאנשי בטחון של חברת אשראי ועדכנו את עובדי המסעדה כי היתה בעיה בכרטיס האשראי של לקוחות עמם בצעו את הרכישה ביקשו מהם את המספר הטלפון ממנו הלקוח התקשר ואף וידאו עמם את סכום העסקה.

מזון לחיות במאות אלפי שקלים על חשבון הקורבנות

בהמשך לאמור, החשודים התקשרו לבעלי כרטיסי האשראי הציגו את עצמם כעובדים באותה המסעדה שזה עתה הלקוח הזמין ממנה אוכל ועדכנו את בעל הכרטיס כי עקב בעיית תקשורת כרטיס האשראי לא עבר וביקשו את פרטי כרטיס האשראי פעם נוספת. משהגיעו לידם פרטי כרטיסי האשראי של הלקוחות, החשודים רכשו באמצעותם מוצרים שונים ובהם כלי עבודה, מוצרי מזון לחיות ומוצרים שונים לבית בהיקף של מאות אלפי שקלים.

על מנת לטשטש את עקבותיהם, החשודים שלחו מונית על מנת לאסוף את הציוד שרכשו באמצעות פרטי כרטיסי האשראי שהשיגו, כאשר הם ביקשו מנהג המונית להניח את הסחורה שקנו בנקודה מסויימת שם המתינו וכאשר וידאו שאיש לא עוקב אחריהם, הזמינו מונית נוספת עד להבאת הסחורה ליעדים שונים.

כאמור, בתום חקירה מאומצת, שכללה פעולות חקירה מגוונות לצד שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, לפני כחודש וחצי, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, נעצרו שני החשודים, תושב קרית אתא ותושב קרית מוצקין, בני 35 ו-24 בהתאמה, כשברשותם סחורה גנובה שעפ"י החשד רכשו באמצעות אותם פרטי כרטיסי האשראי שהשיגו במרמה, זמן קצר טרם מעצרם.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והבוקר, כאמור, הגישה נגדם חטיבת התביעות של משטרת ישראל, הצהרת תובע כאשר בימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.


עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות