מעיין פרתי נגד מקדונלדס: "השתמשו בשמי בפרסומת ללא אישורי"

כתבת הצרכנות דורשת בתביעה שהגישה לביהמ"ש השלום בת"א פיצוי כספי על השימוש שעשתה רשת המזון המהיר בשמה: "מכירים מעיין? פארטי פיצוץ – גלידה פיצוץ משפחתית"
דנה לווינסקי |
הכתבת מעיין פרתי בעת דיון בכנסת. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

כתבת הצרכנות של ערוץ 12, מעיין פרתי, הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע נגד חברת מקדונלדס שלטענתה הכניסה את שמה לפרסומת הגלידה שלה מבלי לבקש את הסכמתה. בפרסומת של רשת המזון המהיר נכתב: "מכירים אחת מעיין? פארטי פיצוץ – גלידה פיצוץ משפחתית – החל מרביעי מורידה את המחיר". לטענת העיתונאית מדובר בפרסומת שעשתה שימוש בשמה – ללא רשותה ועל כן יש לפצות אותה.

על פי התביעה, פרתי התובעת, מוכרת בכל בית בישראל וידועה כעיתונאית העוסקת בעיקר ביוקר המחייה בארץ. במהלך חודש פברואר 2022, החלה הנתבעת במסע שיווק של הורדת מחיר לגלידה באריזה משפחתית. במהלך מסע השיווק של המוצר, פרסמה הנתבעת את הפרסומות הבאות בעמוד הפייסבוק שלה, תוך שהיא משתמשת בשמה הפרטי ובשם משפחתה של התובעת. ובפרסומת הופיע המלל הבא: "מכירים אחת מעיין? פארטי פיצוץ – גלידה פיצוץ משפחתית – החל מרביעי מורידה את המחיר".

"צל הרים כהרים"

בפרסומת נוספת מאותו היום, הנתבעת הוסיפה לדף הפרסום של המוצר, צילום מסך מעמוד האינסטגרם הפרטי של מעיין פרתי וכך נכתב: "בדקנו מעיין עדיף לצחוק".

בתביעה ציינה פרתי, כי הפרסומות המלוות את מסע השיווק של המוצר, עושות שימוש בשם התובעת ובאג׳נדה להורדת יוקר המחייה אותה היא מקדמת. כמו כן, המסר המועבר מפרסומות אלו הוא כי פרתי משויכת למוצר ומייצגת את הנתבעת.

"הנתבעת אף הגדילה לעשות כשהשתמשה לצורך פרסום המוצר בצילום מתוך עמוד האינסטגרם הפרטי של התובעת בו היא הביעה את מורת רוחה לנוכח הפרסום שעשתה הנתבעת בשמה וללא רשותה לצורך קידום המכירות של המוצר. יודגש כי השימוש בשמה של התובעת נעשה ללא ידיעתה וללא רשותה, כך גם השימוש בתמונת הפרופיל מתוך דף האינסטגרם הפרטי של התובעת", נכתב בתביעה.

פרתי שלחה על ידי בא כוחה, מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לאלוניאל בע״מ ואלה ענו על כך: "כל טענות הגברת מעיין פרתי, כפי שמועלות במכתב נדחות מכל וכל. מרשתך רואה צל הרים כהרים, ואין כל בסיס בדין לטענותיה, בנסיבות העניין. נוכח שלל התגובות שגררו הפרסומים לעיל ברשתות החברתיות, ברור שהציבור כלל לא מבין ו/או אוהד את טענות מרשתך – ושוב חכמת ההמונים מוכיחה עצמה טוב מכולם. מכל מקום, פניית מרשתך מוטב הייתה לא באה לעולם, אך משבאה יש לדחות אותה כלעומת שבאה".


עו"ד יורם ליכטנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות