משרד האוצר מקדם: תוכנית להקלה במחירי הדיור

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה להקל את מס הרכישה לזוגות צעירים וכן אישרה הטבות מס משמעותיות לבעלי קרקע פרטית במימוש זכויות הבנייה בשטחם
רונן לוי |
בית

כחלק מתכנית הדיור הממשלתית להגדלת היצע הדירות ולהקלה במחירי הדיור, ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (א') את תיקוני החקיקה בעולמות מיסוי המקרקעין. הצעדים העיקריים שאושרו הם הקלה במס הרכישה לזוגות צעירים, עידו בנייה בקרקע פרטית וצינון ביקושים עודפים בשוק הדיור. שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר לאחר אישור החקיקה: "תיקון חקיקת המס לטובת הזוגות הצעירים ולטובת הגדלת ההיצע הינה צעד הכרחי בייחוד בתקופה זו".

צעדים אלו נועדו להקל על זוגות צעירים ברכישה של דירתם הראשונה, להביא להגדלה של היצע הדירות ולהפחית ביקושים עודפים בשוק הדיור.

הצעדים העיקריים

בין הצעדים שאושרו – הקלה במס הרכישה של זוגות צעירים – בכדי להקל על זוגות צעירים, תבוצע העלאת תקרת הסכום בגינה ניתן פטור ממס רכישה עבור זוגות צעירים לרכישת דירתם הראשונה. בהתאם לתיקון זה, מס הרכישה ישולם החל מדירה שערכה 1.93 מיליון שקל, במקום 1.8 מיליון שקל כיום. באוצר אומרים כי צעד זה יביא לחסכון של אלפי שקלים לזוגות צעירים ברכישת הדירה.

תיקון נוסף הוא עידוד בנייה בקרקע פרטית – מתן הטבות מס משמעותיות לבעלי קרקעות פרטיות, המיועדות לדירות מגורים, במידה שיממשו את זכויות הבנייה בשטחם בשנים הקרובות. במקביל, בעלי קרקעות שימשיכו להחזיק בקרקע פנויה ולא יממשו את זכויות הבנייה לדירות המגורים בשנים הקרובות ידרשו בתשלומי מס משמעותיים יותר. צעד זה צפוי להביא לבנייה של אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות.

הממשלה מציגה את התוכנית לצינון מחירי שוק הנדל"ן בנובמבר אשתקד. צילום: פלאש 90

בנוסף הוחלט על צינון ביקושים עודפים בשוק הדיור – התאמת הטבות המס בשוק הדיור כך שיצננו ביקושים עודפים המביאים לעליית מחירי הדיור. זאת בדגש על צינון ביקושים של משקיעים זרים בשוק הדיור בישראל שלא יזכו בהטבות זהות לרוכשי דירה ראשונה ישראליים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "עוד נדבך בתכנית הדיור יוצא לדרך. תיקון חקיקת המס לטובת הזוגות הצעירים ולטובת הגדלת ההיצע הינה צעד הכרחי בייחוד בתקופה זו".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות