מחדר הכושר של בניין היוקרה – לאולמות ביהמ"ש

תביעת לשון הרע, על סך 80 אלף שקלים, שהוגשה לביהמ"ש בת"א חושפת סכסוך מר בקרב דיירים בבניין יוקרה בעיר, לאחר שאחת המתאמנות בחדר הכושר טענה כי דייר אחר קילל, תיעד והטריד אותה
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

גידופים שהחלו בחדר הכושר של מגדל יוקרתי, הובילו לתביעת לשון הרע בסך 80 אלף שקלים, שהגישה לבית משפט השלום בתל אביב, דיירת במגדל נגד דייר אחר אשר לטענתה צעק, גידף ואף צילם אותה בחדר הכושר של המגדל.

על פי התביעה, הכל החל כאשר הדייר הגיע לחדר הכושר בעת שהתאמנה התובעת על אחד ממסלולי הריצה ואילו הנתבע עלה על מסלול הריצה הסמוך לה. לטענתה הוא עמד עליו והחל לשוחח בטלפון וניכר היה כי הנתבע מנסה למשוך את תשומת ליבה של התובעת ולעורר פרובוקציה, אולם התובעת התעלמה ממנו לחלוטין.

למחרת הגיע שוב הנתבע לחדר הכושר ונכנס מבלי שביצע רישום כנדרש, גם הפעם, התובעת התאמנה על אחד ממסלולי הריצה ואילו הנתבע עלה על המסלול הסמוך לה.

מאחר והנתבע נכנס לחדר הכושר מבלי שביצע רישום כנדרש, ביקשו ממנו נציגי חברת הניהול לצאת מחדר הכושר אולם אלה נתקלו בסירוב מצידו ולדבריו לא היה בכוונתו להישמע להוראות עובדי המגדל, אלא אם תגיע למקום ניידת משטרה אשר תורה לו לעזוב את חדר הכושר.

בשלב מסוים, מנהל חברת הניהול הבחין כי התובעת, שהינה גם עורכת דין במקצועה, רצה על מסלול הריצה הסמוך ופנה אליה בשאלה, מה ניתן לעשות במקרה בו אדם שאינו רשאי להתאמן בחדר הכושר – מסרב לעזוב את חדר הכושר והיא הסבירה התובעת כי למיטב הבנתה, משטרת ישראל לא תתערב בנושא הואיל ועל פניו, לא ניתן לקבוע כי מדובר בהסגת גבול, שכן הנתבע מתגורר במגדל, אף שאינו משלם את דמי הניהול.

"התנהגות בריונית"

באותה העת, הנתבע, שכאמור עמד על מכשיר הריצה הסמוך לתובעת, התפרץ לשיחתה עם מנהל חברת הניהול והחל לצעוק עליה במשך דקות ארוכות, תוך שהוא מגדף אותה לעיני כל הנוכחים. לאחר מכן החל הנתבע לצלם את התובעת במכשירו הנייד בעודה רצה על מסלול הריצה – או אז – הבהירה לו התובעת מפורשות כי הדבר מהווה הטרדה, כי היא אוסרת עליו לצלם אותה וכי ככל וימשיך בפעולותיו המטרידות, לא תיוותר בידה הברירה אלא להזמין משטרה למקום.

בתגובה, סירב הנתבע להפסיק לצלם את התובעת ואף הסלים את התנהגותו הבריונית כלפיה והחל לקלל אותה לעיני כל הנוכחים. בשל התנהלות חמורה זו של הנתבע, שנמשכה דקות ארוכות, נאלצה התובעת לסיים את האימון ועזבה את המקום, בבושת פנים, אלא שגם בכך הנתבע לא הסתפק והחל לצעוק לעברה כי ישוב על התנהלותו הבריונית כלפיה מידי יום, כשיפגוש בה בפרויקט.

"התובעת תטען", כך נכתב בתביעה, "כי הנתבע, בשל גחמותיו האישיות, החליט לצאת במסע השפלות והטרדות נגדה, לעיני שכניה בפרויקט, מבלי שהייתה לו סיבה כלשהי לכך. למרבה הצער, כל פניות הנוכחים אל הנתבע למען יחדול מהתנהלותו כלפיה לא הועילו והנתבע רק הסלים את התנהגותו האלימה והבריונית כלפי התובעת".

עוד הוסיפה התובעת בתביעתה כי "התנהלות הנתבע המתוארת לעיל, נעשתה מתוך כוונת מכוון, במטרה להטריד את התובעת, להשפיל אותה, לאיים עליה ולפגוע בשגרת חייה בפרויקט".


עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות