מאסר לתושבי מזרח י-ם שהורשעו בהפרות סדר בעיר העתיקה

ביהמ"ש המחוזי בבירה גזר את העונשים על נביל סדר, עלאא נגיב וזכריה בקרי, וכן גזר עליהם קנסות, לאחר שהציתו רהיטים וירו זיקוקים בניסיון למנוע מכוחות המשטרה להגיע למקום
דניאל בן חמו |
שוטרים בירושלים (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה), צילום: פלאש 90.

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בר-אשר, גזרה על נביל סדר כשלוש שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי, זאת לאחר שהורשע בין היתר בגין התפרעות בעיר העתיקה לפני כשנה וחצי. על עלאא נגיב נגזרו שנתיים וחצי שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי ועל זכריה בקרי, נגזרו שנה ושמונה חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי בגין אותו אירוע.

על פי כתב האישום המתוקן, לפני כשנה נפגשו הנאשמים עם מוסטפא אבו סנינה בעיר העתיקה בירושלים וזאת כדי לירות זיקוקים לעבר מצלמות המשמשות לאבטחת המקום. הנאשמים הציתו רהיטים בכדי ליצור מחסום אש שימנע מכוחות המשטרה להגיע אליהם ולתפוס אותם.

נזק רב לרכוש

בהמשך יידו בקבוקי תבערה, בין היתר לעבר המצלמות המוצבות במקום ולעבר עמדת המשטרה שהייתה ריקה באותה שעה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים ושל מוסטפא נגרם נזק רב לרכוש. מספר ימים לאחר האירוע נפגשו הנאשמים ומוסטפא וסיכמו ביניהם כי אם ייעצרו הם לא יודו ולא יפלילו אחד השני.

שלושת הנאשמים הורשעו במסגרת הסדר טיעון, ללא הסכמה עונשית, בביצוע עבירות של החזקת נשק בצוותא, ניסיון הצתה שנעשה בצוותא, מעשה פזיזות ורשלנות שנעשה בצוותא, התפרעות, וסיוע לניסיון הצתה בצוותא- כל אחד על פי חלקו. מוסטפא אבו סנינה הורשע בביצוע עבירות של הצתה, סיוע לניסיון הצתה שנעשה בצוותא, פזיזות ורשלנות שנעשה בצוותא והתפרעות ונגזר עליו בינואר האחרון כשנתיים מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי.

בגזר הדין נקבע כי "העבירות שנעברו פוגעות בביטחון הציבור וטומנות בחובן סיכון לגוף ולרכוש. כמו כן מדובר בעבירות הפוגעות בסדר הציבורי ובעיקרון שלטון החוק".

כתב אישום נגד המחבל שביצע פיגוע בי-ם – בימים הקרובים

אתמול (יום ד') פורסם כי משטרת ישראל השלימה את חקירת פיגוע הדקירה שארע לפני כשבועיים בירושלים. בימים הקרובים צפוי כתב אישום נגד המחבל שביצע את המעשה

חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, השלימו את חקירת המחבל, תושב שכונת אבו-טור בן 28, שביצע פיגוע דקירה לפני כשבוע וחצי בצומת הרחובות דוד רמז-דרך חברון בעיר ופצע אזרח שחלף במקום. לאחר שמעצרו הוארך מעת לעת, ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדו כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

מחקירת המקרה שהוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים כבר בזירת האירוע, עולה כי החשוד יצא מביתו באותו הבוקר כשהוא חמוש בסכין אותה נטל ממטבח ביתו. בעת שהגיע אל צומת הרחובות דוד רמז ודרך חברון, הבחין באזרח המבצע פעילות ספורטיבית במקום, התקדם לעברו במהירות בעת שחצה את הכביש והחל תוקף אותו באמצעות סכין שברשותו. הודות לערנותו ותגובתו הנחושה של הנדקר ובסיוע רצים נוספים במקום, הצליח האזרח למלט עצמו במהירות ממעשיו של המחבל שנותר בזירת האירוע.

במסגרת החקירה נגבו עדויות מבני משפחתו ונוספים. בסיום חקירתו, אתמול הוגשה נגדו הצהרת תובע מטעם הפרקליטות בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך עד ליום שישי הקרוב.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת תמר בר-אשר


עו"ד אלון הראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות