כתב אישום נגד הרופא הבכיר על עבירות מין במטופלות

בתום 9 חודשי חקירה, צפויה היום (יום ה') הפרקליטות להעמיד לדין את פרופסור אריה לוין, מומחה בתחום הגסטראונטרולוגיה על מעשים מיניים שביצע במתלוננות נגדו
רונן לוי |
פרופסור אריה לוין בדיון בעניינו בביהמ"ש בחודש אוקטובר האחרון. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתום תשעה חודשי חקירה, צפויה היום (יום ה') הפרקליטות להגיש לבית משפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד פרופסור אריה לוין, הרופא הבכיר החשוד בביצוע עבירות מין בחמש נשים בהן טיפל. לוין משוחרר בתנאים מגבילים מזה מספר חודשים, והיום, לצד כתב האישום שיוגש נגדו תבקש הפרקליטות להאריך את התנאים המגבילים נגדו.

בחודש יולי 2021 פתחה המשטרה בחקירה נגד פרופסור לוין, בן 64, רופא בכיר בתחום הגסטרואנטרולגיה, בחשד לביצוע עבירות מין במטופלת במהלך טיפולים רפואיים. על פי החשד, האירועים נשוא החקירה החלו עשר שנים קודם לתלונה, כאשר המתלוננת היתה קטינה, והם נמשכו כשנתיים.

עבירות מין גם בקטינות

בעקבות התלונה, פתחו חוקרי המשטרה בחקירה סמויה, במהלכה הצליחו לאתר נשים נוספות שהעידו נגד החשוד כי ביצע בהן עבירות מין בהיותן מטופלות שלו ובמקרה אחד אף בקרובת משפחה של מטופל.

על פח החשד, העבירות בוצעו באצטלה של אבחון רפואי ייחודי ודאגה לבריאותן של הקורבנות. בחלק מהתלונות, חלה התיישנות על המקרים בשל חלוף הזמן מביצועם לכאורה. עם מעצרו של החשוד באוקטובר 2021 הפכה החקירה לגלויה, מעצרו הוארך מעת לעת עד לשחרורו למעצר בית. בחודש דצמבר 2021, החשוד נעצר פעם נוספת וזאת בעקבות תלונה שהוגשה ע"י קטינה בגין מעשה שבוצע חודשים ספורים קודם לכן.

מיום הגשת התלונה הראשונה ועד עתה המשיכה המשטרה בחקירה והיום בצהריים יוגש נגדו כתב אישום נגד החשוד בגין חשד לביצוע עבירות מין בחמש נשים, מהן שתי קטינות, שתי מטופלות נוספות וקרובת משפחה של מטופל.

מעסה נאשם באונס לקוחה: "גבה 300 שקל על הטיפול"

השבוע פורסם כי לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד מעסה תושב רמת גן, בן 53, זאת לאחר שאנס את אישה שהגיעה אליו לצורך קבלת עיסוי. לאחר שביצע בה את המעשים, כך לפי כתב האישום, המשיך בעיסוי כאילו לא קרה דבר ואף גבה ממנה 300 שקל בתום הטיפול.

על פי כתב האישום, במסגרת עבודתו של הנאשם כמעסה בביתו, הגיעה המתלוננת לקבלת טיפול. במהלך העיסוי, כשהמתלוננת נותרה בתחתוניה בלבד, הנאשם פנה אליה באמירות בעלות אופי מיני, הסיר את תחתוניה במרמה, ואף ליטף את ישבנה ואיבר מינה.

לאחר מכן, כך טוענים בפרקליטות, פשט את בגדיו מבלי שהמתלוננת שמה לב, ובעודו עירום, ביקש ממנה להסתובב על גבה. כשהמתלוננת הסתובבה, ביצע בה הנאשם את זממו כאשר בין היתר בעל אותה ללא הסכמתה.

"בהמשך למתואר", כך נכתב בכתב האישום, "המשיך הנאשם לעסות את המתלוננת תוך העמדת פנים כאילו לא ארע דבר, עד אשר המתלוננת ביקשה להפסיק וזאת מחמת חששה כי ינסה לבצע בה מעשים נוספים. עת ביקשה המתלוננת לצאת מדירתו נאלצה לשלם 300 שקלים לפי דרישתו, על-מנת שתוכל להיחלץ ממנו ולהציל את נפשה".


עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות