עוקץ טלפוני של קשישים: "גבו 120 אלף שקל במרמה בחודש אחד"

אלון בן לולו ויצחק סבאן, תושבי אשדוד, נאשמים בביהמ"ש בב"ש בשורה של עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי 6 מתלוננים: "פגיעה שיטתית באוכלוסייה מוחלשת"
%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%97%d7%9f |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד אלון בן לולו ויצחק סבאן תושבי אשדוד בגין שורת עבירות מרמה בנסיבות מחמירות, וכן ניסיונות מרמה בנסיבות מחמירות. כמו כן מיוחסות ליצחק סבאן עבירות נשק. בפרקליטות טוענים כי השניים "חברו יחד לבצע מעשי עבירה באורח שיטתי כנגד קשישים המהווים אוכלוסייה מוחלשת בחברה". הצטברות העבירות, כך לפי הפרקליטות, כנגד שישה מתלוננים שונים ברחבי הארץ, וניצול מצבם פעם אחר פעם, מלמדת על המסוכנות ועל כן יש להותירם במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.

על פי כתב האישום הנאשמים תכננו לבצע עבירות פשע ולקבל במרמה סכומי כסף מקשישים ברחבי הארץ. לשם כך הם נהגו באופן שיטתי ומאורגן ליצור קשר טלפוני עם המתלוננים, ולהציג להם טענות שווא, על מנת להניעם להעביר לידיהם כסף מזומן, שלא כדין.

למתלוננים נאמר כי הם זכאים לקבל כספים, וכי על מנת לקדם את קבלת הכספים האמורים, עליהם להעביר מראש סכום כסף כלשהו, כתנאי ל"טיפול בבקשה".

עוקץ שיטתי

בהמשך, כך לפי כתב האישום, לאחר תיאומים טלפוניים עם המתלוננים, נקבע מועד לאיסוף כסף במזומן, והמתלוננים, מסרו לידי הנאשמים את כספי המרמה. בחלק מהמקרים, נערכה שיחה עם "נציגת החברה" במסגרתה נמסר למתלוננים "קוד זיהוי", והובטח שתשלח קבלה (ואף צוין מספרה) – והכל על מנת לשוות למעשים אופי תקין.

על פי כתב האישום האירועים בוצעו רובם ככולם במהלך חודש ינואר 2022, ותוך זמן קצר יחסית קיבלו הנאשמים במרמה סכום של כ- 119 אלף שקלים, הכל במסגרת התוכנית העבריינית.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת הארכת המעצר ציינו נציגי הפרקליטות כי הנאשמים חברו יחד לבצע מעשי עבירה באורח שיטתי כנגד קשישים המהווים אוכלוסייה מוחלשת בחברה. הצטברות העבירות כנגד שישה מתלוננים שונים ברחבי הארץ, וניצול מצבם פעם אחר פעם, מלמדת על המסוכנות.

בלי בושה: תושבי המרכז נאשמים כי רימו קשישה ב-1.6 מיליון שקל

השבוע פורסם כי לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד קאטי גז, בת 35, ענבל אביטן בת 37, מרגלית חמו בת 39, אמיר גז בן 44 מאשדוד ולורן עז'מי בת 37 מחולון בגין עבירות מרמה. זאת לאחר שקיבלו במרמה כ 1.6 מיליון שקלים מקשישה ערירית בת 88.

על פי כתב האישום הנאשמות קאטי גז, אביטן וחמו עבדו בחברה במסגרתה יצרו קשר טלפוני, בעיקר עם קשישים, ומכרו להם מוצרים שונים. אמיר גז ואישתו קאטי גז שימשו כאחראים על שיווק.

במסגרת עבודתן יצרו קאטי גז, אביטן וחמו יצרו קשר טלפוני עם קשישה ערירית, אשר בשנת 2018 אובחנה, בין היתר, כמי שסובלת מ"שיפוט פגום עד מאוד". הנאשמות מכרו לקשישה מוצרים שונים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים. במהלך 2015, החליטו, להוציא במרמה כספים מהקשישה, בין היתר באמצעות בקשת הלוואות להשקעה בחברת שעמדה בפני פשיטת רגל, ומבלי שסיפרו לקשישה כי החברה בהליכי פשיטת רגל וכי כספה לא ישוב.

כמו כן, טענו בפני הקשישה כי מספר שיקים שמסרה עבור רכישת המוצרים לא כובדו על ידי הבנק, וככל שלא תשלם את חובה צפוי שיעוקלו נכסיה, והיא צפויה להיכלא. נוכח מצגי השווא, במועדים שונים, משכה הקשישה מחשבונה סכום כולל של כמיליון שקלים.


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות