האם נהג האוטובוס יאבד את משרתו בגלל שאיים על מנהלת ביה"ס?

לגרסת הנהג, הוא ביצע את המעשה כי חשש שבתו החורגת תיפגע במוסד החינוכי, אולם ביהמ"ש קבע כי אין מקום להימנע מהרשעתו: האיומים לא עולים לכדי זוטי דברים"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בכפר סבא, אילה אורן, הרשיעה לאחרונה באיומים אדם שחשש לפגיעה בבתה של זוגתו בבית הספר והלך צעד אחד רחוק מדי ובשיחת טלפון איים שיפגע במנהלת בית הספר, דבר שיכול לפגוע בעיסוקו כנהג אוטובוס. ביהמ"ש מצא כי אין מקום להימנע מהרשעתו של הנהג גם במחיר איבוד משרתו. לעמדת השופטת, "גם אם "תוצאות המעשה" אינן חמורות וגם אם "נסיבות המעשה" מקלות משום שהנאשם חש מתוסכל וזעק לעזרה, האיומים שהשמיע אינם עולים לכדי זוטי דברים".

על פי כתב האישום, על רקע חששו של הנאשם שתלמידות מבית הספר בהוד השרון, מציקות לבתה של זוגתו, הוא התקשר למזכירות ונענה על ידי הסייעת. בשיחה עמה איים הנאשם בפגיעה במנהלת בית הספר בכך שאמר כי הוא ירצח אותה בשתי ידיו וישרוף את בית הספר ואת כל הצוות, וביקש למסור את תוכן האיומים למנהלת. הנאשם חזר על האיומים מספר פעמים בפני הסייעת וניסיונותיה החוזרים להרגיעו לא צלחו.

הנאשם כפר במיוחס לו והתביעה טענה שיש להרשיע אותו באיומים, בהתבסס על עדותה של הסייעת שסיפרה על איומיו באוזניה, אף שניסתה להרגיעו בשיחתם. מנגד, הסנגור טען שהתביעה לא הוכיחה את עבירת האיומים בשים לב שהנאשם הכחיש את האמירות שיוחסו לו ויש לתת לעדותו משקל מלא, בהיותו אדם ישר והגון, שתורם שנים לכלל החברה ועובד למחייתו כנהג אוטובוס.

זעק לעזרה

עוד טען, כי לו רצה הנאשם לאיים על המנהלת הוא לא היה מתקשר לגורמים שונים ביום האירוע במטרה שמי מהם יסייע לקטינה, דבר התומך בגרסתו כי פנה לעזרה ולא יותר מכך.

השופטת אורן, שהרשיעה לבסוף את הנאשם ציינה כי מדובר באיום מוחשי ולכן סייג זוטי הדברים אינו רלוונטי והאיום הבוטה שהשמיע הנאשם להרוג את המנהלת ולשרוף את בית הספר, הינו בחומרת איומים ברף גבוה.

"הפגיעה באינטרס הציבורי", כתבה השופטת בהכרעת הדין, "של איום כלפי עובדי ציבור בכלל, ומנהלת בית ספר בפרט, גם אם תחושותיו הסובייקטיביות של הנאשם היו קשות, הרי שמדובר בפגיעה רבה, והחשיבות לתיוג המעשה כפלילי מובהקת".

לפיכך, כך לעמדת השופטת, "גם אם 'תוצאות המעשה' אינן חמורות שכן הסייעת סיפרה שהיא לא חשה מאוימת, והמנהלת בוששה בהגשת התלונה, ככל הנראה משום שלא התייחסה לאיום ברצינות רבה, וגם אם 'נסיבות המעשה' מקלות משום שהנאשם חש מתוסכל וזעק לעזרה, האיומים שהשמיע אינם עולים לכדי זוטי דברים".

בעוד כחודש, ישמעו הטיעונים לעונש ויתכן שבגלל ההרשעה הזאת הוא לא יוכל להמשיך בעיסוקו כנהג אוטובוס.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אילה אורן


עו"ד אמיר מורשתי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות