כתב אישום נגד המחבל שביצע פיגוע בי-ם – בימים הקרובים

באירוע שאירע לפני כשבועיים, הגיע המחבל לצומת הרחובות רמז ודרך חברון ודקר עובר אורח שפונה לקבלת טיפול רפואי. המחבל, שכונת אבו-טור, 28, נעצר בזירה
דניאל בן חמו |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

משטרת ישראל השלימה את חקירת פיגוע הדקירה שארע לפני כשבועיים בירושלים. בימים הקרובים צפוי כתב אישום נגד המחבל שביצע את המעשה

חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, השלימו את חקירת המחבל, תושב שכונת אבו-טור בן 28, שביצע פיגוע דקירה לפני כשבוע וחצי בצומת הרחובות דוד רמז-דרך חברון בעיר ופצע אזרח שחלף במקום. לאחר שמעצרו הוארך מעת לעת, ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדו כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

בתאריך 19.3 בסביבות השעה 9:35, הגיע מחבל למקום ולאחר שהבחין באזרח שעסק בפעילות ספורטיבית וחלף במקום, שלף סכין ודקר אותו תוך כדי שהשניים מתעמתים, אזרחים שחלפו במקום הבחינו בכך וסייעו לנדקר.

שוטרי מחוז ירושלים שהוזעקו למקום, הגיעו לזירת הפיגוע שם הבחינו במחבל. בשלב מסוים החל מתקדם לעברם, על אף קריאות של השוטרים לעברו לחדול ולאחר שקריאתם לא נענתה, אחד השוטרים ביצע ירי בודד לפלג גופו התחתון של המחבל והוא נוטרל. כתוצאה מפיגוע הדקירה, פונה האזרח שנדקר באורח קל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. כמו כן, המחבל פונה אף הוא לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

כלי הנשק: סכין מטבח

כוחות משטרה גדולים בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו לזירה והחלו בחקירת המקרה תוך איסוף ממצאים ועדויות. מפקד המחוז קיים הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירת הפיגוע והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מחקירת המקרה שהוטלה על היחידה המרכזית כבר בזירת האירוע, עולה כי החשוד יצא מביתו באותו הבוקר כשהוא חמוש בסכין אותה נטל ממטבח ביתו. בעת שהגיע אל צומת הרחובות דוד רמז ודרך חברון, הבחין באזרח המבצע פעילות ספורטיבית במקום, התקדם לעברו במהירות בעת שחצה את הכביש והחל תוקף אותו באמצעות סכין שברשותו. הודות לערנותו ותגובתו הנחושה של הנדקר ובסיוע רצים נוספים במקום, הצליח האזרח למלט עצמו במהירות ממעשיו של המחבל שנותר בזירת האירוע.

במסגרת החקירה נגבו עדויות מבני משפחתו ונוספים. בסיום חקירתו, אתמול הוגשה נגדו הצהרת תובע מטעם הפרקליטות בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך עד ליום שישי הקרוב.


עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות