נדחתה תביעת יועצי נתניהו נגד אהוד ברק: "לא אמר לשון הרע"

טופז לוק ועופר גולן הגישו תביעת דיבה נגד רה"מ לשעבר לפיצוי במאות אלפי שקלים על רקע טענות כי "הביאו 'ביביסטים שתולים' להפגנה של מכחישי קורונה
רונן לוי |
יועצי נתניהו
נתניהו ויועציו (מימין עופר גולן, טופז לוק ויונתן אוריך). צילום: פלאש 90

מה שהחל בתביעה של מאות אלפי שקלים – הסתיים בדחיית תביעת הדיבה שהגישו יועצי נתניהו, טופז לוק ועופר גולן כנגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ללא צו להוצאות. באשר לשני הנתבעים הנוספים בתביעה, העיתונאים אורי משגב ורווית נאור, היועצים הגיעו בעניינם להסדר ולפיו העיתונאים חזרו מהטענה כי התובעים הביאו להפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, "ביביסטים שתולים", והם כבר אינם טוענים שאותה קבוצה המכונה "החולצות הכתומות" הובאה למקום ע"י לוק וגולן.

על פי התביעה שהוגשה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, עיתונאי הארץ אורי משגב והעיתונאית לשעבר רוית נאור, השלושה שייכו קבוצה של מכחישי קורונה בחולצות כתומות שהגיעו להפגנה בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים כ'ביביסטים' לאחר שמפגינים הבחינו בגולן ולוק עומדים במקום ומצלמים את אותם אנשים.

לאחר המקרה משגב, צייץ בטוויטר כי "מתעסקים יותר מדי בהפרת הבידוד של הפציינט טופז לוק ופחות מדי בניסיון של דוברי ראש ממשלת ישראל טופז לוק ועופר גולן לצלם סרטון שקרי של 'מכחישי קורונה' בכיכוב ביביסטים שתולים בהפגנות נגד ראש הממשלה. זו רמת הלחץ הנוכחית בבלפור מאותם חייזרים/רבע מנדט".

"כל פעם פרובוקציה אחרת"

אהוד ברק צייץ אף הוא: "'תעשיית הכזבים' של ביבי נתפסה 'על חם' כשדובר המשפחה עופר גולן והעבד 'טופז לוק' יורטו מפברקים 'הכחשת קורונה'. בהפגנה. אילו הצליחו, היו היום כותרות ראשיות: 'אנרכיסטים מפיצי מחלות! במימון ברק'. חרפת 'מרעילי הבארות' היא על ראש שולחם. בשם אלוהים ביבי, לך כבר הביתה!".

בנוסף, נאור התראיינה ברדיו ואמרה: "יועצו של ראש הממשלה נתפס ובא עם אנשים מושתלים לתוך ההפגנה, אנחנו כבר מכירים אותם, הם כל פעם באים לעשות פרובוקציות אחרות, נטמעים בינינו, מנסים להעלות איזשהו סרטון, פעם אחת להראות כאילו שאנחנו דורכים על דגל ישראל, פעם אחת להראות כאילו שאנחנו שורפים את דגל ישראל, ועכשיו זה מכחישי קורונה".

בדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בתל אביב, אמר השופט יאיר דלוגין כי על סמך החומר הקיים בפרסומים של משגב ונאור קיימת טענה נגד לוק וטופז ואילו לגבי אהוד ברק אין בציטוט שלו שום דבר מהסוג הזה והציע לתובעים להגיע לפשרה. בסופו של דבר, הצדדים הגיעו להסכמה לפיה התביעה נגד אהוד ברק תידחה ללא צו להוצאות והסכימו כי התביעה נגד משגב ונאור תסתיים בכך שנתבעים אלה יצהירו לפרוטוקול שהם חוזרים בהם מהטענה שהתובעים הביאו עמם לאירוע מושא התביעה "ביביסטים שתולים" או "אנשים שתולים" אחרים וכן גם יבהירו, למען הסר ספק, כי אינם טוענים שאותה קבוצה המכונה "החולצות הכתומות", הובאו למקום ע"י התובעים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט יאיר דלוגין


עו"ד ליאור שבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות