חשד: הציתו חנות בירושלים כנקמה על "מעשי העובדים"

בתום חקירה נעצרו שני חשודים באירוע הצתת בית עסק בירושלים שהתרחש בדצמבר האחרון. המשטרה עדכנה את ביהמ"ש על כוונתה להגיש נגד המעורבים כתבי אישום
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

המשטרה פענחה אירוע הצתת חנות בצפון העיר ירושלים. בתום החקירה המשטרתית, היום (יום א') הוגשה נגד שני חשודים הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום, ומעצרם הוארך בבית המשפט.

חקירה שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בעקבות אירוע הצתת חנות בשכונת נווה יעקב, הסתיימה בימים אלו. נגד שני חשודים, בני 22 ו-28, במעשה הוגשה היום הצהרת תובע מטעם הפרקליטות בדבר הכוונה להגיש כתב האישום ומעצרם הוארך לטובת כך עד ליום רביעי הקרוב.

בתחילת חודש דצמבר אשתקד בשעת ערב, התקבל דיווח במוקד המשטרה אודות אירוע שריפה בחנות שבשכונת נווה יעקב. שוטרי תחנת שפט שהגיעו למקום, החלו באיסוף עדויות ונפתחה חקירה במשטרה בסיוע חוקרי שריפות של כב"ה.

הצהרת תובע

חקירת המקרה התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, ולאחר ביצוע מגוון פעולות חקירה ואיסוף ראיות וממצאים, נעצרו לאחרונה מספר חשודים לחקירה בגין חשד לעבירות של הצתה במזיד, קשירת קשר לביצוע פשע, היזק לרכוש ועוד.

מחקירת החשודים שנעצרו, צעירים תושבי השכונה, עלה כי המעשה בוצע לאחר תכנון ובמזיד, זאת על רקע מעשים שלטענתם בוצעו ע״י העובדים באותה חנות.

כאמור, בימים אלו השלימו חוקרי ימ"ר ירושלים את מלאכת החקירה תוך שמעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית המשפט והיום הוגשה נגד שני חשודים הצהרת תובע לקראת כתב האישום.

עוד בפלילים: 25 חודשי מאסר למנהל אגודת השוחטים בתל אביב

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דנה אמיר, גזרה 25 חודשי מאסר בפועל וקנס של 100 אלף שקלים על יעקב אסתרזון, מנהלה של אגודת השוחטים יפו-ת"א, שהורשע בעבירות מס וסיוע לאחרים להתחמק ממס, וכן בסיוע לאחר לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות. היקף העלמת המס בפרשה עומד על כ-18.5 מיליון שקלים. אסתרזון הודה זה מכבר בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון בעניינו.

אסתרזון הועמד לדין יחד עם 11 נאשמים נוספים, ביניהם חברי ועד הנהלה נוספים באגודה, בשני כתבי אישום מרכזיים. על פי כתב האישום המתוקן, אגודת השוחטים סיפקה שירותי שחיטה והשגחה למפעלים ברחבי הארץ, ואסתרזון שימש כיו"ר ועד האגודה וכמנהלה, והיה מעורב בכל היבטיה הניהוליים. כתבי האישום ייחסו למעורבים עבירות מס בהיקפים גדולים ומרמה.

"אין ספק כי במהלך חייו תרם הנאשם מזמנו, מרצו וכספו לטובת אחרים, מוחלשים, וגם בעניין זה בא בין שיקולים לזכותו. לצד זאת, לא ניתן להימנע מלציין שדווקא האמור מדגים פער של ממש, ערכי וחברתי, אצל הנאשם – משבחר ליזום ולבצע את העבירות שביצע שיש בהן כדי להביא ולו לפוטנציאל פגיעה ממשי בקופה הציבורית, ובכך בציבור המוחלש חברה בכללותו", כתבה השופטת אמיר בגזר הדין.


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות