סימם ותקף מינית – ביהמ"ש דחה ערעורו: "היינו נותנים לו יותר"

שמואל בן-אבו נידון ל-10 שנות מאסר על הרשעתו בתקיפה מינית של 5 נשים שסימם ולאחר מכן אף גנב מהן כספים. שופט העליון: "אני אף הייתי מחמיר את עונשו"
אייל חן |
אילוסטרציה

בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו עונש של 10 שנות מאסר שהוטל על הנאשם שמואל בן-אבו בגין ביצוע שורה ארוכה של עבירות מין ועבירות נוספות כלפי חמש מתלוננות, בין היתר תוך שימוש ב"סם האונס". השופט אלכס שטיין, שכתב את פסק הדין ציין בהחלטתו: "אילו נדרשתי אני לקבוע את עונשו של המערער מבראשית, כדרכה של ערכאה דיונית, הייתי משית עליו מאסר לריצוי בפועל לתקופה שעולה באופן משמעותי על עשר שנים".

הנאשם שמואל בן אבו בן כ-60, במספר הזדמנויות, השקה נשים שונות שאותן הכיר, בין היתר באתרי הכרויות, במשקה שבו מהול ב"סם אונס" ובחלק מהמקרים, ביצע בהן עבירות מין. בנוסף, לאחר שסימם את אחת המתלוננות, גנב ממנה טלפון נייד וכסף מזומן ולאחר מכן סחט ממנה מאות אלפי שקלים, כשהוא מאיים להפיץ מידע ממכשיר הטלפון שלה.

הנאשם הורשע לאחר הליך הוכחות בחמישה אישומים שונים בגין עבירות של מעשה מגונה בנסיבות אינוס, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות סחיטה באיומים וגניבה, וכן עבירות של פגיעה בפרטיות שעניינן הסרטת נשים שקיימו עמו יחסי מין, בלא שהן נתנו הסכמתן לצילום. בשלושה מתוך חמישה אישומים, הורשע הנאשם גם בעבירות של שלילת כושר התנגדות, בשל כך שסימם את קרבנות העבירות, לשם ביצוען.

"עבירות מפליגות בחומרתן"

בית המשפט המחוזי בנצרת הכיר באופן תקדימי בדגימת שיער שבה התגלו שרידי סם אונם, כראיה מדעית קבילה, וגזר על הנאשם עונש של 10 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי לנפגעות העבירות וחילוט רכבו.

הנאשם הגיש ערעור לבית המשפט העליון הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין. בית המשפט העליון קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות, ודחה את הערעור על כל חלקיו. באשר לקבילות בדיקת "סם האונס", הגם שעמדה המדינה על הצורך באישור קבילות הממצאים הפורנזיים שעלו מבדיקת השיער, ונטען כי נכון לראות בהם חיזוק ואף ראיה עצמאית לעדותה של אחת המתלוננות כי היא אכן סוממה על-ידי הנאשם- לא ראה בית המשפט העליון צורך לדון בכך, נוכח הממצאים החד משמעיים אשר מוכיחים את אשמתו של הנאשם.

השופט אלכס שטיין, אליו הצטרפו יצחק עמית ונעם סולברג הדגיש בפסק הדין את חומרת המעשים וציין, כי "המערער ביצע עבירות מפליגות בחומרתן. הוא לא נטל אחריות על מעשיו. תחת זאת, הוא מאשים את המתלוננות במתן עדות שקר ומתרץ את הראיות האובייקטיביות, אשר מצביעות על אשמתו במיוחס לו, בתירוצים שונים ומגוונים שאינם מתקבלים על הדעת ורובם הם בגדר שקר בוטה. בנסיבות אלו, אילו נדרשתי אני לקבוע את עונשו של המערער מבראשית, כדרכה של ערכאה דיונית, הייתי משית עליו מאסר לריצוי בפועל לתקופה שעולה באופן משמעותי על עשר שנים".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אלכס שטיין


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות