הורים נאשמים בהתעללות בבתם בת ה-4 חודשים

לפני כשנתיים הועמדו לדין בני הזוג, בני 30 מאשקלון, על פגיעה בבנם התינוק, ועתה הם נאשמים כי גרמו לבתם לחבלות קשות. הפרקליטות מבקשת להותירם במעצר
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד הורים מאשקלון בני כ-30 בגין התעללות ותקיפה של תינוקת בת כ-4 חודשים. ההורים התעללו גופנית בבתם, תקפו אותה וגרמו לה לחבלות חמורות. התינוקת, שאושפזה בבית החולים ברזילי כשעל גופה חבלות חמורות, סובלת מפגיעה בראייתה, ככל הנראה על רגע הפגיעה בה. לפני כשנתיים הואשמו ההורים בפגיעה בבנם התינוק, הם הורשעו במסגרת הסדר טיעון וממתינים בימים אלו לגזר דינם. על רקע נסיבות אלו מבקשת המדינה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, בתחילת חודש מרץ הובאה התינוקת באמבולנס של מד"א שהוזעק על ידי הנאשמים, למלר"ד ילדים בבית החולים ברזילי, לאחר שטענו כי אירע לה אירוע פרכוס בזמן מחלת חום, ואיבדה הכרתה למשך מספר דקות. בשל כך בוצעה לתינוקת בדיקת קרקעית עיניים, ובעקבותיה בוצעו בדיקת CT מוח, וסקירת שלד, בהן התגלו החבלות שתוארו. התינוקת הועברה ליחידת טיפול נמרץ ילדים, לניטור וטיפול, ואושפזה שם עשרה ימים.

מעגל של אלימות

בהמשך התינוקת הועברה למחלקת הילדים, שם הוברר כי הראייה שלה אינה תקינה, מאחר שהודגם חיוורון עצבי בשתי העיניים, ודימום בעין שמאל ברשתית. התינוקת שוחררה מהמרכז הרפואי רק כעבור עוד עשרה ימים "הנאשמים, במעשיהם כמתואר בעובדות לעיל, בצוותא חדא, בהיותם הוריה של התינוקת, ואחראים על התינוקת חסרת הישע, עשו בה מעשה התעללות גופנית, תקפו אותה וגרמו לה לחבלות חמורות.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ע"י אחראי ותקיפת קטין ע"י אחראי וגרימת חבלה חמורה. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת הפרקליטות לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם, זאת על רקע הרשעתם בעבר בתקיפה דומה של בנם, לפני כשנתיים. במקרה הקודם הועמדו השניים לדין, הודו והורשעו והם ממתינים כיום לגזר דינם.

בבקשת המעצר שהגישה הפרקליטות צוין כי "נגד הנאשמים כבר הוגש כתב אישום לפני כשנתיים, בגין מעשים דומים כלפי בנם התינוק דאז, ופגיעות חמורות בו, יחד עם בקשה למעצר. הם הודו והורשעו והטיעון לעונש נקבע לאפריל 2022".


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות